Ik denk dat je een beetje het einde der tijden wil zeggen. Armageddon, het einde van alles, het einde der tijden, eindtijd...

In Matteus 24 kan je hier veel meer over lezen. Maar kort
'slecht spreken' 'zelfzuchtigen' 'misleiders' 'schijnvroomheid' 'valse profeten' 'oorlogen' 'honger' ... zullen er op aarde zijn. Dit in de dagen voor het einde. ( In Lucas 21 spreekt men ook van zware besmettelijke ziektes ) * Vele mensen denken dat we nu in die eindtijden leven.*
Dag dag van het einde zelf zal er de wederkomst van Jezus zijn. Hij zal nederdalen op een wolk en iedereen zal hem zien. Dan zal er een gevecht komen tussen de troepen van het goede en het kwade waarin het kwade zal neergaan en er een 'nieuwe tijd' zal aanbreken voor de gelovigen.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze term en ook uitdrukkingen als ‘het einde van de dagen’ worden in Bijbelse profetieën gebruikt voor een tijd waarin historische gebeurtenissen een beslissende climax bereiken (Ez 38:16; Da 10:14; Han 2:17).
Afhankelijk van de aard van de profetie kan het om een periode gaan van maar een paar jaar of van vele jaren.
De Bijbel gebruikt deze term in het bijzonder voor ‘de laatste dagen’ van het huidige tijdperk, tijdens Jezus’ onzichtbare aanwezigheid (2Ti 3:1; Jak 5:3; 2Pe 3:3).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De dagen voordat Jesus terugkomt.
De laatste paar dagen voordat Jesus terugkomt.
Toegevoegd op 22 april 2021 13:42: tekst