Ja absolute. Het enige wat je moet hebben behalve je eigen overtuiging dat je een profeet bent is een goed gelovig ziel die overtuigd is van je boodschap en is bereid om alles te doen om het te promoveren. We kunnen hem noemen je apostel.
In de volgende filmpje kan je zien hoe een religie ontstaat: het begint met een profeet die door rare bewegingen communiceert met de hogere wereld. Na enkele seconden heeft hij al een apostel die bereid is om zijn profeet bladindeling te volgen. Door zijn overtuiging volgen anderen en voor dat je het weet heb je een wereldwijd religie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Iedereen die dat wil, en fantasie (of overtuiging, of visie) genoeg heeft, kan dat. Er is niet zoiets als een lijst van officiele geloven, jij bepaalt of jouw geloof echt is of niet.

Het helpt natuurlijk wel om serieus genomen te worden, als je ook een aantal volgelingen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het allicht proberen.
Het enige punt om voet aan de grond te krijgen is het hebben of ronselen van volgelingen.
Er zijn je er al velen voorgegaan die het min of meer gelukt is.
Sientology church bijvoorbeeld of Lou de Palingboer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je overtuigend bent en het goed bij de mensen kan brengen,ja dan misschien.Maar eerlijk duurt het langst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor.

Ik geloof dat Nederland morgen op het WK voetbal, de wedstrijd gaat winnen.
Heb ook al een heleboel volgelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof het wel. Geloof ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof het of niet,maar dit lijkt me ongelooflijk moeilijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. Het is de Satan Kerk in 1966 ook gelukt. Als er maar genoeg 'schaapjes' volgen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,dat kan wel degelijk,enige maanden geleden is onze mede GVer Jelle er mee begonnen . De God is La Momma (moge zij eeuwig leven) en Jelle is uiteraard haar profeet.Helaas zijn er buiten Jelle nog maar 2 of 3 gelovigen,maar ik moet er bij zeggen,dat de profeet het er een beetje bij laat zitten met het vekondigen van de leer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een beetje fantasie moet dat kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sekte kun je ook beginnen,tevens een klein of groot geloof

Alleen aan de laatste verkiezingsuitslag kun je zien wat Jezus al zei

Zal ik nog geloof vinden op aarde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan. Lou de Palingboer deed dat in de zestiger jaren. Hij zei: je hebt de bijbel, maar ik ben de hoofdbel. Hij kreeg ook volgelingen. Toen hij dood ging was het al gauw over met zijn geloof. Hij bleek toch maar een gewoon mens te zijn.