Wat doet dit op het vaticaan?

zie het plaatje in de link

http://www.cambridge2000.com/gallery/images/PC1617681e.jpg

Wat doet dit in het vaticaan? De pijnappel staat vooral symbool in het hindoeïsme of boeddhisme dacht ik? Verder staat het ook symbool voor onze pijnappelklier midden in onze hersenen, deze zou fungeren als middel om de spirituele wereld mee te zien. Hier komen ook alle dromen vandaan enzovoort. enzovoort..

Voor degenen die verder wel weten waar het symbool voor staat, wat heeft het christendom en het vaticaan hiermee te maken!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.6K

Het beste antwoord

Naar mijn mening heeft het vaticaan niks met het christendom te maken.Het vaticaan is een babylonisch instituut dat in alle regeringen en met alle politieke leiders,van Hitler tot de amerikaanse presidenten heeft geheuld om werelddominatie te bewerkstelligen,en dat lukt ze aardig.Er zijn bijvorbeeld heel veel overeenkomsten te vinden in de namen en architectuur van ammerika en het vaticaan.En de ''grote'' wetenschappers en hoge officieren van Hitler hebben via het vaticaan een veilige weg naar Amerika gevonden waar ze nu zule gezellige en nuttige dingen als NASA ,de CIA en de FBI hebben opgericht.

Het godsbeeld van jezus word door de paus misbruikt.Hij doet alsof hij de hoogste autoriteit op aarde is wat betreft een goddelijke connectie.

De pijnappelklier die op het v aticaan staat en op de staf van de paus zit ,daar willen ze mee zeggen dat ze de onze beinvloeden met,in hun eigen woorden,christendom.Maar wie dieper zoekt naar de ware functie van de pijnappelklier weet dat het niet de bedoeling is om het te laten ''volgieten'' met dogma's en regels die door een instituut dat alleen maar op macht en geld uit is.

En als je niet geloft wat het vaticaan eigenlijk is zie dit filmpje:

En de plaatje spreken ook voor zich wie er nou het brein is van de rechter en linkervleugel in amerika.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het ziet er uit dat deze beeld was opgenomen op de botanische museum in Cambridge en niet op het vaticaan.

Toegevoegd na 1 uur:
Je hebt gelijk. Het is in de Vaticaan een bijna vier meter hoge bronzen pijnappel afkomstig van een Romeinse fontein.

Toegevoegd na 1 uur:
laatste opmerking... het is geen ananas het is een Kegelvrucht (naaldboom)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grootste tuin in het Vaticaan is de Ananastuin. De ananas is vanouds een heilig symbool, er zit er ook ééntje bovenop de staf van de Paus. Wetenschappers denken dat het allemaal te maken heeft met de pijnappelklier, waarvan men in de oudheid dacht dat deze de scheiding regelde tussen het hogere en lagere bewustzijn.
13 jaar geleden
In deze documenaire legt David Wilcock een "futuroloog" het haarfijn uit. Samen met andere interessante kennis en maar ook totale onzin. http://video.google.com/videoplay?docid=-4951448613711060908#
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Ik heb het boek en het is heel interessant om te lezen hoe ze (drugs)onderzoek doen om de fantasie aan te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het boek gaat kortweg over twee onderzoekers die experimenteren met drugs DMT. Het is een neurotransmitter die je gebruikt om te dromen. Het is een tijd geleden dat ik hem gelezen heb. Heb hem hier in de kast als je hem wil tegen een kleine vergoeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh en een van de grootste invloeden van de pijnappel en de dusgenaamde klier is de Franse filosoof Rene Descartes
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Descartes
Het lijkt me één van de vele elementen die het christendom heeft overgenomen van andere, heidense religies. In dit geval denk ik meteen aan de thyrsos, de staf met een pijnappel (soms verkeerd vertaald als dennenappel) die gedragen werd door de Griekse god Dionysos en zijn volgelingen.

Jezus Christus en Dionysos schijnen wel vaker met elkaar in verband gebracht te worden, of minstens de cultussen die om hen heen ontstonden.