Hoe komt het dat de Joden zoveel invloed hebben in de Verenigde Staten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (3)

Omdat ze met velen zijn en lobbieen. Dezelfde antwoord geld voor zwarten.Omdat ze met velen zijn en lobbieen. Gevolg is dat we nu Obama hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Joden hebbeb in Amerika niet meer invloed dan andere bevolkingsgroepen. Een man een stem en dat is het.
Wel blijven de Joden door hun naam en Godsdienst altijd herkenbaar terwijl de meeste volkeren in elkaar opgaan.
Hierdoor ontstaat dit beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Invloed op Midden-Oosten politiek minder groot dan verondersteld
De invloed van lobbyisten op de Amerikaanse Midden-Oosten-politiek is minder groot dan in de media wordt voorgesteld. Er is onderzoek gedaan naar de besluitvorming en standpunten. In 60 procent van de gevallen na de Tweede Wereldoorlog bleek het AIPAC erin te slagen haar standpunt over te brengen op het Amerikaanse Congres. In slechts 27 procent koos het Congres voor de AIPAC indien de standpunten van het AIPAC en de president met elkaar botsten. Het succes komt voornamelijk omdat veel Republikeinen en Democraten Israël steunen. Bovendien zijn er 40 miljoen evangelische christenen die Israël een warm hart toe dragen