Waarom is er zoveel gebondenheid in de wereld waardoor mensen geen ware vrijheid ervaren?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Wat is dan ware vrijheid. Vrijheid is niet alles. Het is voor veel mensen ook heel prettig om bij een groep te horen. Ondanks dat ze zich aan bepaalde regels en gebruiken moeten houden, die ze misschien zelf niet willen. Desondanks wegen de voordelen van de groep meer op. Denk alleen al een relatie waarbij het prettig is dat er iemand is die je onvoorwaardelijk steunt. Dat er daardoor ook 'verplichtingen' zijn neem je dan voor lief. Helaas laten sommige zich helemaal opgaan in een groep waardoor ze het individu uit het oog verliezen. Best wel grappig trouwens; in deze tijden neemt iedereen het op voor zijn eigen persoontje en is er een sterke individualisering aan de gang, maar wordt het teglijkertijd steeds belangrijker om bij bepaalde groepen te horen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als mensen ware vrijheid ervaren dan werken ze niet meer zo hard of helemaal niet meer... Mensen die vrij zijn, die kun je niet manipuleren... Dus voorstanders zijn welkom, die werken mee aan het systeem. En tegenstanders zijn welkom, die werken mee aan het systeem. Alleen zij die vrij zijn, werkelijk vrij zijn, die zijn niet welkom, die werken niet mee aan het systeem, de matrix...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn toch ook maar 3 antwoorden mogelijk bij multiple choice... Ik heb het een beetje simpeler voorgesteld dat het in werkelijkheid is... Gebondenheid is dwang/opgelegd van buitenaf...
Gebondenheid bestaat alleen in gedachten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ook...n bepaalde gedachtegang, denkpatroon waarbij men steeds in rondjes draait.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Fysieke organisme wijst alles wat niet pretiig/gezond is af. Menselijke lichaam vernieuwt zichzelf vanzelf, om een bepaalde periode van tijd zijn alle cellen verwisseld. Dus het ligt niet aan lichaam het ligt tussen de oren. En dat is inderdaad juist waar al die gebondenheid begint. Dit is ook de enige plek waar gebondenheid kan eigenlijk bestaan. Grijpen naar een biertje is niet meer dan gedachte. Het is in dit geval de reactie van je mind op de ervaring van je lichaam. Daarvan die rondjes...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dus ja, het begint met gedachte. Zoals alles wat 'menselijk' is.