De bijbel en de Koran

Is het principe niet hetzelfde en geloven ze beide niet in hetzelfde (god en alah)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Van de bijbel hoef je niets. God zal alles doen, Hij heeft Jezus hier op aarde geplaatst. Als wegbereider.

Van de Koran moet je heel veel. Heel veel regels, maar daar voelen mensen zich prettig bij. Ook in het christendom is de bijbel verworden tot een regelboek. Maar als je het leest zoals het er staat, zonder ballast, zie je dat het heel anders is. Het is er ten dienste van ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het principe is hetzelfde.
Toch zijn er genoeg verschillen.
Wil je weten welke?
Kijk hier maar naar.

http://bijbel.startkabel.nl/forum/?id=2443
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In wezen wel ja. De bron is het zelfde (God) God en Allah zij benamingen van dezelfde entiteit.

Het grote verschil zit hem in het volgende
in de Koran staat dat na de profeet Jezus de laatste profeet genaamd 'Ahmed' de godsdienst zou vervolmaken.

Moslims geloven dat dit regeltje uit de oorspronkelijk Bijbel is gehaald

De Bijbel is in de loop van de tijd veel gewijzigd en is daardoor niet meer in oorspronkelijke staat. De Koran daarentegen is in oorspronkelijke staat behouden.

De Bijbel,Torah zijn als een vervolmaakt geheel samengekomen in de Koran.

Nu hebben we alleen nog mensen nodig die de unieke tekst in de Koran niet op eigen houtje gaan interpreteren.Dat zorgt helaas voor de vele misverstanden

bron in de Koran:
61:6 And remember, Jesus, the son of Mary, said: "O Children of Israel! I am the apostle of Allah (sent) to you, confirming the Law (which came) before me, and giving Glad Tidings of an Messenger to come after me, whose name shall be Ahmad." But when he came to them with Clear Signs, they said, "this is evident sorcery!"

Toegevoegd na 6 minuten:
oh en Allah / god spreekt via de Koran naar de menseheid toe, hierin worden woorden gebruikt die in elke tijd begrijpbaar zouden moeten zijn, helaas is de interpretatie van de mens die de tekst vaak dit verkeerd uitlegd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat de bijbel en de torah tot een volmaakt geheel zijn samengekomen in de koran? De torah zijn de eerste 5 boeken van de bijbel, dus een onderdeel daarvan. Wat zijn je bronnen?
Het zijn beide monotheistische godsdiensten. Ze hebben alle bei dus één god. Maar dat is niet dezelfde god.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Koran nog de Bijbel is een godsdienst....
Ja ze zijn in principe hetzelfde, en de belijders van de beide godsdiensten ook, maar de praktijk wijst toch anders uit in beide gevallen...

Als God één is en als Allah één is, dan moeten ze wel hetzelfde zijn in principe... En een ieder die dat niet snapt is of niet geïnteresseerd of extremistisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfde thee, andere kopjes (zen spreekwoord)