Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat bestaat vast. Alleen heeft niet God dat bedacht. Maar de mens zelf.
Maar Mij...kan je ook niet zomaar aanraken.
En niet vanwege mijn geloof. Het kan toch niet zo zijn dat ieder mens mij zomaar mag aanraken...wanneer hij maar zou willen?
Waarom zou je...Het is tegenwoordig maar normaal dat iemand je aan moet raken...en vaak langer dan nodig is of gewenst is.
Dat vind ik eigenlijk niet zo normaal. Aanraken is voor mij al iets heel persoonlijks. Bijna intiem voelt dat.
Maar ja....ook dat is voor iedereen weer anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In sommige Islamitsche landen mag een man een vrouw niet aanraken. Zelfs geen handje geven...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en als er 1 gewond op straat ligt? mag je dan helpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maybe.!
de onaanraaakbaren, de kastenlozen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar is dat niet alleen als je zelf van een andere kaste bent? Mensen uit dezelfde kaste mogen elkaar wel aanraken toch?
Ik had eens een Marokkaanse collega die niet aangeraakt wilde worden door vrouwen. Dit was volgens zijn zeggen, omdat het niet mocht van zijn geloof.

Dus het bestaat kennelijk wel.

Oh, en je mag mij ook niet aanraken...:)
Ik heb je daar geen toestemming voor gegeven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige joodse rabijnen en ultra orthodoxen mogen geen hand geven aan een vrouw, maar als een kans bestaat dat de vrouw zal beledigd voelen dan moeten ze dat toch een hand geven. Ook in geval van levensgevaar moeten ze altijd helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen met smetvrees.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding