Als je gelooft in god en je gelooft in leven buiten onze planeet, geloof je dan dat we god "delen"?

Of denk je dat elke planeet een eigen god heeft? Want de bijbel zegt volgens mij niets over aliens??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Het beste antwoord

Als je geloofd in God geloof je niet in leven buiten onze planeet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee is onzin. Als je gelooft in de kleine God zoals elke zondag gepredikt door de dorpspredikant in het Friese Swichum o.i.d., dan geloof je niet in leven buiten onze planeet. Maar je zou de mensen de kost moeten geven die buitenaards leven en een God (de Christelijke of een andere) op de meest fantastische manieren aan elkaar weten te fantaseren. Weet je die sekte Heaven's Gate nog?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
inderdaad scherp
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Dan kun je toch ook geloven dat er buitenaardse wezens zijn die in dezelfde God geloven?" Dan moet je toch eerst geloven dat er buitenaardse wezens zijn?

Andere antwoorden (7)

Er zijn genoeg mensen die in de Bijbel wel stukken interpreteren als gaande over buitenaards leven. Het begin van Ezechiel wordt in dit verband heel vaak aangehaald. Voor het hele stuk tekst: zie de link. Maar een paar zinnetjes: (Ez. 1:15-1:19)

"Opnieuw keek ik naar de wezens, en ik zag bij elk van de vier een wiel op de grond staan, aan de voorkant. De wielen glansden alsof ze gemaakt waren van turkoois en ze hadden alle vier dezelfde vorm: ze leken op een wiel midden in een ander wiel. Ze gingen met de vier wezens mee, zonder om te draaien. Hun velgen waren angstwekkend hoog, en elk van de vier velgen was afgezet met ogen. Als de wezens zich bewogen, gingen de wielen mee, en als de wezens opstegen van de aarde, stegen ook de wielen op."

(Link gaat naar de Nieuwe Bijbelvertaling online, Ezechiel 1:4-1:24.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit zijn visioenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en als deze worden geïnterpeteerd als "aliens" is het door iemand die niet katholiek is op gevoed of het geloof niet heeft aangehouden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allebei juist, natuurlijk, maar visioenen van WAT? En hebben katholieken het alleenrecht op het woord God, of doen anderen weer geheel eigen invullingen van dat woord? (Voor de duidelijkheid ik geloof zelf niet dat deze passage ook maar iets met aliens te maken heeft. Maar je kunt niet zomaar decreteren dat iedereen die in aliens gelooft automatisch niet in God gelooft. Dat is namelijk simpelweg niet waar.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Trz. Die wezens bleken uiteindelijk toch de cherubim te zijn, althans zo heb ik het begrepen.
Toen de westerse landen de wereld gingen exploreren werden de ontdekkingsreizigers door inheemsen ook als god gezien dus wat maakt een god een god?

Daarnaast is er voor alles een begin dus kan ik het bestaan van een schepper ook niet ontkennen, maar mocht deze al in een dusdanige vorm bestaan dan delen we deze god.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je deelt god op aarde toch ook met velen? Of je het nu deelt met een miljard medemensen, of een miljard medemensen EN een paar miljard aliens, dat maakt toch niet uit?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het aliens gebeuren werd al gegeven.
Zelfs hier op aarde geloofd men in diverse goden.
Nou geloven de Christen en de Moslims in de zelfde God.
Ik kan me moeilijk voorstellen dan de god van een Alien de zelfde zou kunnen zijn van het Abrahamnisme.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat heeft het woord god te maken met god?
Kun jij je dorst lessen met het woord water?

Als god alles is, dan is god alles, omvat alles, dus ook allah, brahman, de vader, de duivel, ik, jij en de rest...
De waarheid, want daar vraag je naar is er overal en altijd... God is dus ook waarheid natuurlijk...
Als je sterft, bepaalt dan het lidmaatschap van een religie naar welke hemel dat je gaat? Mooi niet... Het geld voor iedereen, om het even welke religie of welke thuisplaneet je hebt... Zij zouden er een andere naam aan kunnen geven, maar dat maakt niet uit, je kunt je dorst niet lessen met het woord water...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof niet in het delen van God, ik geloof dat we God zijn. Samen.. in eenheid, in synergie. Dat alles wat is, hoort tot energie en bewustzijn die in voortdurende schepping is, en daarmee voortdurend van vorm verandert.

In de Bijbel staat niet voor niets dat "wij geschapen zijn naar Zijn evenbeeld". Wij zijn medescheppers omdat wij onlosmakelijk verbonden zijn met datgene wat God is.

Ik ben een druppel in een oceaan van Water. Ik hoef dat niet te delen om Water te zijn of Water te hebben. Ik ben Water en andere druppels zijn dat ook. En samen vormen we een Oceaan of een Meer of een Wolk of een Sneeuwvlok..whatever ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Get a life...