Kan goeievraag mensen "lui" maken?

Zorgen websites als goeievraag ervoor dat we steeds sneller een antwoord verwachten en er steeds minder voor willen doen?

Dan hebben we het over vragen waar een éénduidig antwoordt op te geven is, vaak al vindbaar door op wikipedia te kijken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wellicht is LUI een te lastig begrip, kan vervelend worden opgevat. Mijn excuus, uit gemakzucht zal beter zijn.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee. Ik tik me helemaal mottig hier. Dat kun je toch moeilijk 'lui' noemen.

Lui zal ik het niet noemen. Je moet toch de moeite nemen om de vraag hier te stellen. Wel makkelijker, je kan hier gewoon wachten tot het antwoord naar je toe komt waaien.

ja zekker, mensen die niet eens maar op wikipedia kijken.. of bij al gestelde vragen..

Helemaal waar, zie al die vragen die voor de zoveelste keer gesteld worden. Toegevoegd na 1 minuut: Zelfs jouw eigen vraag ;-) http://www.goeievraag.nl/vraag/gebruikers-goeievraag-lui-zoeken-sites.10599

Of je de vraag nu hier intypt of bij Wiki. Evenveel 'werk'. Sommige mensen zijn misschien niet zo handig met zoeken op internet en doen het dan via Goeie Vraag.

Net andersom, er zijn mensen die juist hun best doen om als eerste het antwoord te vinden/geven

Ja, ik vind van wel. Sommige vragen zijn echt zo simpel te beantwoorden, dat ik me afvraag waarom ze hier gesteld worden. Maar aan de andere kant weet ik dat het wel gemakkelijk is om je vraag even op deze site los te laten. Dat heb ik ook wel eens gedaan, in de hoop op een verfrissende nieuwe kijk van een 'Goeie antwoorder'. En een heel enkele keer is dat dan ook het geval. Gelukkig maar!

Goeievraag maak mensen niet lui.! Mensen leren hier, en worden steeds slimmer of hoe je dat ook zeg..