Kan goeievraag mensen "lui" maken?

Zorgen websites als goeievraag ervoor dat we steeds sneller een antwoord verwachten en er steeds minder voor willen doen?

Dan hebben we het over vragen waar een éénduidig antwoordt op te geven is, vaak al vindbaar door op wikipedia te kijken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wellicht is LUI een te lastig begrip, kan vervelend worden opgevat. Mijn excuus, uit gemakzucht zal beter zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Nee. Ik tik me helemaal mottig hier. Dat kun je toch moeilijk 'lui' noemen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Lui zal ik het niet noemen. Je moet toch de moeite nemen om de vraag hier te stellen. Wel makkelijker, je kan hier gewoon wachten tot het antwoord naar je toe komt waaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja zekker, mensen die niet eens maar op wikipedia kijken.. of bij al gestelde vragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Maarten, als een vraag reeds gesteld is mag hij opnieuw worden gesteld indien er nieuwe inzichten naar voren kunnen komen. Bij het nalezen van de soortgelijke vragen vindt ik geen duidelijk antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms niet, maar soms ook duidelijk wel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voorbeeld:
http://www.goeievraag.nl/vraag/bananen-krom.1859
http://www.goeievraag.nl/vraag/bananen-krom.560
http://www.goeievraag.nl/vraag/bananen-krom.63
Helemaal waar, zie al die vragen die voor de zoveelste keer gesteld worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelfs jouw eigen vraag ;-)
http://www.goeievraag.nl/vraag/gebruikers-goeievraag-lui-zoeken-sites.10599
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je de vraag nu hier intypt of bij Wiki. Evenveel 'werk'.
Sommige mensen zijn misschien niet zo handig met zoeken op internet en doen het dan via Goeie Vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net andersom, er zijn mensen die juist hun best doen om als eerste het antwoord te vinden/geven
13 jaar geleden
Ja, ik vind van wel. Sommige vragen zijn echt zo simpel te beantwoorden, dat ik me afvraag waarom ze hier gesteld worden. Maar aan de andere kant weet ik dat het wel gemakkelijk is om je vraag even op deze site los te laten. Dat heb ik ook wel eens gedaan, in de hoop op een verfrissende nieuwe kijk van een 'Goeie antwoorder'. En een heel enkele keer is dat dan ook het geval. Gelukkig maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag maak mensen niet lui.!
Mensen leren hier, en worden steeds slimmer of hoe je dat ook zeg..