Waarom komen Jehova's-getuigen altijd aan de deur met verhalen over het vergaan van de Aarde?

In Nederland zijn we het al gewend, maar afgelopen weken kreeg ik zelfs in Portugal twee mensen aan de deur, die (na wat gesteggel toch in het Engels) begonnen over hel en verdoemenis en het vergaan van de Aarde.
Zijn ze zelf zo bang of is er een andere reden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Religie
3.1K

Het beste antwoord

Jehova's getuigen geloven dat dat de mensheid zich in de "eindtijd" bevindt, de laatste fase voordat God ingrijpt. Omdat ze geloven dat alle niet-Jehova's getuigen dan zullen worden vernietigd, proberen zij hen te overtuigen van hun geloof. Dat doen ze door de deuren langs te gaan en met de niet0gelovigen in gesprek proberen te komen. Het is dus een soort missie waar elke Jehova's getuige wereldwijd zich aan conformeert.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar waarom moet je dan mensen lastigvallen over dat onzin?
Als mensen iets anders willen geloven, mogen ze dat toch accepteren?
En ze hebben toch geen heilig boekje, zoals de christenen(Bijbel), Joden(Thora, boeken van Mozes) en de Moslims(Koran).
Hoe komen ze dan aan die onzin dat de wereld vergaat dan.
Dat is toch al een bewijs dat dat Jehova-gedoe onzin is.

Andere antwoorden (1)

Het kunnen geen Getuigen van Jehovah geweest zijn die je bent tegengekomen ,want Jehovah's Getuigen geloven niet dat de aarde zal vergaan.
Het goede nieuws dat zij verkondigen is dat de aarde voor eeuwig blijft bestaan ,en straks volledig in een paradijs veranderd zal worden met volmaakte mensen erop.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De antwoorden van Jehovas zijn grote onzin.De Aarde zal nog miljoenen jaren blijven draaien en als de laatste mens deze Aarde verlaat dan pas zal de Aarde oplossen!