Waar is de hel?

Als er er even vanuit gaan dat deze zou bestaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2.3K

Het beste antwoord

De hel is een grote krocht waarin mensen die slecht geleefd hebben, na de dag des Oordeels geworpen worden. De Bijbel geeft hier naar mijn weten geen locatie, zoals we gebeurd bij de hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het antwoord is gewist.... Het antwoord is reeds eerder gegeven...

Het antwoord op deze vraag (Waar is de Hel)en op die andere: (Waar is de hemel) is precies hetzelfde...

Maar daar kijkt een moderator niet naar...
die ziet alleen hetzelfde en kijkt nergens anders naar...
de vraag is precies hetzelfde.. Hemel of Hel is precies hetzelfde...
Dank je moderator... U kijkt nergens naar, regel is regel...
wissen maar...
Die XiniX die pakken we wel weer een keer...

dit is het antwoord...

De hemel is hier, de hel is hier…

Maar kun je de ingang vinden dan het een en het ander?

Dat is de vraag en alles is er nu… Dus ook hemel en hel…

Dat is later natuurlijk, maar ook in het nu…

Aan jouw de keuze… (Als je de keuze hebt)

Antwoord: de Hel is hier…

Moderator het antwoord is wel anders nu... Mag dat nu wel blijven staan?

Het is toch zo erg om een antwoord te moeten wissen zeggen ze dan...

Toegevoegd op 18-05-2009 19:52:13
Mag ik excuses van U, moderator, voor deze vergissing?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
euhh je antwoord was toen "De Hemel is Hier". Lijkt mij terecht verwijderd, want is geen antwoord op de vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik waardeer je reactie... Ik zing zoals ik gebekt ben, naar alle eer en geweten... De hemel en de hel zijn gemaakt van precies hetzelfde spul, namelijk fantasie...
Een precieze locatie van de hel is er niet. Het enige dat we weten/wat ik geloof is dat het is waar God niet is, net als dat de hemel is waar God wel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omnipresent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha, grappig als jullie het met logika proberen te kraken :D omnipresence IS omnipotence waar het denk jij in theologie ook maar omdraait. Anders doe je niet meer dan spelletjes spellen met begrippen binnen je box (omnipresent of omnipotent, omnipotent of omnipresent) en je denkt dat je het anders bekijkt.... terwijl als hij daar omnipotent is is hij daar ook als omnipresent en waar hij niet is is hij dus ook... Theologie, pffff
Als je 'm ontwaard dan in 't onwaarneembare - waar waar waarachtig niet veel waard is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er echt vanuit zou gaan dat hel bestaat... zou het voor jou in eerste instantie geen shit uitmaken waar het is :) Of je nou denkt dat het een slimme vraag is weet ik niet, misschien heb je het helemaal niet door.... maar, gezien hoe de menselijke motivatie 'werkt' hebben sommige mensen 'hel' gewoon nodig, als een verzinsel, een abstract begrip. Dat is ten eerste. En ten tweede, hoe bedoel je 'waar?' moet je adres hebben ofzo... Zielig Schrodinger wist niet waar zijn katten waren, en jij bent benieuwd waar hemel en hel zijn...:)))) Hey, hallo... Met menselijke breintjes kunnen we niet eens een hogere niveau van ons eigen menselijke bewustzijn bereiken... laat maar zeggen dit, als je er vanuit zou gaan dat het bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bla bla bla. Hel bestaat niet alleen in Bijbel maar nog in in duizenden andere geschriften. Wat weet jij daarvan? lol... hehe je praat over de hel in de context van aleen maar de Bijbel. Grappig...))) Maarjah... Je weet niet waarom is dit verzinsel een verzinsel. Je weet het niet omdat zo te zien kan je het abstract niet vatten. Als je het abstract niet kan begrijpen, dan weet je het niet. Zoals ik al zei het kan als motivatie mechanisme gebruikt worden. Jij, begrijpen? En wat je bedoeld met 'waar' is sorry maar bullshit. Locatie weten wij te vinden alleen binnen 3d (links-rechts, voren-achter, boven-beneden) Meer kan je niet. Meer kan jij niet. Meer. Kan. Jij. Niet. Zelfs theoretisch er het gewoon niet mogelijk om een 'locatie' van bijvoorbeeld 4d object binnen 3d te vinden. Je kan niet meer meten dan X, Y en Z. Nou ga maar nog een keer Bijbel lezen...
Voor veel mensen hier op Aarde.