omdat mensen nu eenmaal gelijk willen hebben, en iedereen een andere verklaring voor bijv. het ontstaan van de aarde heeft. in de loop der tijd werden godsdiensten opgedrongen. als jij je hele leven leert dat er maar 1 god is, en dat je alleen in de hemel komt, als je jezelf opoffert voor die god, ben jij ook in staat jezelf op een trein te laten ontploffen oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft in principe niet te zijn. De boodschap is heel simpel in een paar woorden te zeggen namelijk hebt u naasten lief zoals u zelf. Dit is heel simpel toe te passen, en de wereld zou er een stuk beter uit zien.
Bovendien zou er dan niet meer bezuinigd hoeven worden, ministers niet meer beveiligd hoeven worden, en was iedereen gelukkig en vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet de godsdienst niet maar wij mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Godsdienst ís mensen, Koolwitje. Dat is trouwens nog geheel afgezien van de vraag of er een god is of niet. De godsdienst, die bestaat uit mensen en hun handelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij niet SuzyQ.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie jij geen verschil tussen je god en het collectief dienen van die god? Merkwaardig.
Omdat er m.i. altijd mensen zullen zijn, die niet willen accepteren, dat ook andere godsdiensten in de praktijk gebracht worden. En dus ook alle symboliek hiervan te vuur en te zwaard zullen bestrijden. Premier Howard van Australië zei het als volgt:
Citaat
Wij geloven in God. Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes, en dit is duidelijk gedocumenteerd. En het is zeer zeker gepast om dit feit te tonen op de muren van onze scholen. Als God u beledigt, dan stel ik voor dat u overweegt om een ander deel van de wereld uw thuis te noemen, want God maakt deel uit van onze cultuur.'
'Wij aanvaarden jullie geloof, en zullen ons niet afvragen waarom. Het enige dat we van jullie vragen is dat jullie ons geloof accepteren en vredig en harmonieus met ons wilt samenleven.
Einde citaat.
Hieraan hoef ik eigenlijk verder niks toe te voegen, behalve dat, als men op basis hiervan zou leven, het leven een stuk gemakkelijker zou zijn.