Mag je tijdens het ramadan 's Avonds mastruberen?

Ben een nogal over sekste jongen alleen wil heel graag klaarkomen alleen ik ben aan het vasten. Help!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Religie
46.1K
Castle
6 jaar geleden
Na zonsondergang is seks weer toegestaan. Ik heb alleen geen idee of masturbatie is toegestaan in je geloof.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
overigens is het masturberen, niet mastruberen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alles wat halal is buiten de Ramadan, is ook halal na zonsondergang tijdens de Ramadan.
Wat haram is buiten de Ramadan is ook tijdens de Ramadan haram.
Of masturbatie haram is - ik denk in de meeste interpretaties van de islam wel. Veel moslims proberen zich tijdens de Ramadan stricter aan de regels te houden, omdat je tijdens deze maand meer verdienste kunt krijgen door het doen van goede werken. Voorwaarde voor het krijgen van de bonuspunten (sorry, is niet denigrerend bedoeld) is dat je niet zondigt.

Antwoorden (2)

Ongeacht of masturbatie als een zonde wordt beschouwd, verbreekt het niet het vasten als het wordt gedaan buiten de vasten tijd tussen zonsopgang en zonsondergang. Onbedoeld eten tijdens de dag, of onbedoeld ejaculeren vanwege een natte droom, verbreekt bijvoorbeeld niet het vasten. Het is volkomen aanvaardbaar om 's nachts gemeenschap te hebben, net als dat het acceptabel is om 's nachts vrij te eten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had je antwoord niet gezien. Van mij ook +.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb een min neer gezet, omdat ik de andere moreel beter vind. Maar solo sex blijft sex, dus als sex na zonsondergang mag, dan mag solo sex ook. maar het is een periode van soberheid, dus ik zou antwoorden, dat sex een luxe is en je dient de jammerdan zo somber mogelijk te leven, dus matige met eten en drinken. En zo min mogelijk sex. Niet roken en geen luxe kleding.
1) With regard to intercourse during the night in Ramadaan, this is permitted and is not forbidden, and the time when it is permitted lasts until the onset of dawn. When dawn comes, intercourse becomes forbidden.
(https://islamqa.info/en/23339)
2) Je bent nog niet getrouwd. Als het mogelijk was je ervan te onthouden, zou niet 100% van de mannen af en toe masturberen. Zeker niet in de periode van het leven waarin jij je bevindt. Daarom is op jou punt 1 van toepassing.

In mijn omgeving is 95% van de mensen islamiet en ik heb aan verscheidenen gevraagd hoe het zit met onaneren. Volgens hen was het geen zonde.