Hoe noemde Jezus zijn eigen tijd?

als we even aannemen dat jezus die tijd bestond.

Ik weet de jaren voor Jezus heeten BC na hem AD ... en dat is ingesteld 500 jaar na zijn dood ofzo , maar in welk jaar dacht die man dat hij zelf leefde?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Religie
2K

Het beste antwoord

Dat zal de jaartelling volgens de Joodse kalender zijn geweest. Jezus werd geboren in het Hebreeuwse jaar 4151. Aangezien Hij actief werd rond z'n dertigste levensjaar zal Hij dat jaar 4181 hebben genoemd.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja dank je klinkt ook heel logisch nu je het zo zegt ..
Antoni
6 jaar geleden
"Onze" tijd wordt de Moderne Tijd (deel van de Nieuwe Tijd) genoemd, of zelfs de Postmoderne Tijd. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Moderne_Tijd. Hoe noemde Jezus zijn tijd nu? Die vraag is nog niet beantwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
jawel hoor @Antoni @Amadea heeft helemaal gelijk jezus was joods volgens iedereen.Ik denk in die tijd dat ze ook gewoon jaartallen gebruiken geen namen, als ze al bij het jaar 4151 waren ze het vast al gewend het zo te noemen .... wij zijn pas bij 2017! ik vroeg mijn vraag een beetje scheef maar dat is precies wat ik bedoelde
Antoni
6 jaar geleden
@Amadea heeft (dus) een prima antwoord gegeven, vind ik ook. Maar een antwoord vinden/krijgen op "mijn" vraag is ook interessant, ook voor jou, @shabti. Op jouw originele vraag dus, niet de vraag in de toelichting.