Zij baseren zich hiervoor op een Schriftplaats in Marcus 6 waar staat.

" [7] Hij riep de twaalf bij zich, en begon hen twee aan twee uit te zenden, " .

http://www.willibrordbijbel.nl/?p=page&i=65250,65256
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Ook: voor hun eigen veiligheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En veel gezelliger natuurlijk

Andere antwoorden (2)

Daar is een hele simpele verklaring voor.

De ene heeft veel ervaring en de andere moet nog veel leren/is in opleiding.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Echt niet altijd hoor!

Het is geen expliciet voorschrift, maar het heeft wel z'n voordelen. Opleiding kan soms een rol spelen, veiligheid soms, maar gezelligheid evengoed.