Wat gebeurt er in de wereld als Jezus morgen terugkeert end dit bewijst door over water te lopen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.6K

Het beste antwoord

Soms kun je mesen iets tot in detail uitleggen en bewijzen,,
maar als men t niet wil zien,of wat vaker voorkomt: gewoon nog niet klaar zijn om bepaalde inzichten nu al te hebben,,dan zien ze het gewoon niet (ik kan n baby wel proberen uit te leggen hoe het komt dat er roddels in de wereld komen en wat de werkelijke betekenis van de Babylonische spraakverwarring inhoud,,maar zou de zuigeling in staat zijn om het te begrijpen?

Daarnaast heb je ook te maken met het sociaal maatschappelijke gebeuren,een mens is geneigd om een andere mening achterna te lopen(lekker makkelijk)
(zie de rages/hypes/voetbalgeweld/nationale groepen/waarom reclame zo effectief werkt,,etc etc)

(Vandaar: Vader vergeef hun,,ze weten niet wat ze doen)

Over water lopen heeft echter ook een symbolische betekenis:
mensen(groepen) zijn als t water,,je hebt verschillende stromingen,en hoe meer je druk op een persoon uitoefent,des te groter de tegendruk (zie onderdruking-en-hydrauliek) het is de kunst van water geleiden

Maar goed,,t feit dat jezus er over loopt wil zeggen dat hij niet meegaat in de stromingen van de mensenmassa,,hij staat daar ver boven,,sterker nog als er paniek uitbreekt onder de mensen en de "zee wordt stormachtig",,hij blijft gewoon relaxed,
wetend dat er maar een die die hij hoeft te vrezen..

Mensen die de waarheid zeggen worden gehaat.
omdat ze niet zeggen wat jij wil horen,je voelt je ellendig en jezelf voor schut staan,je voelt dat je ego is aangetast,
en er komen wraakgevoelens naar boven..

De farizeeen,wisten heel goed wie Jezus is,maar hij was een bedreiging voor hun machtspositie of aanzien,omdat hij deze club mensen al verschillende keren met de waarheid had geconfronteerd en de farizeeen eigenlijk niet anders konden doen dan toegeven,,maar aangezien toegeven geen optie was,daar zij dan mogelijkerwijs in aanzien zouden dalen en daardoor ook gelijk n stuk macht verliezen,,,hebben ze maar een plan gemaakt om hem ter dood te brengen,,

Dus,,, de mens is wat dat betreft nog niet echt veel veranderd,,
Dus al zou jezus nu hetzelfde doen,,waarschijnlijk zouden ze hem weer doden...

tot slot:
de wonderen waren slechts een middel om mensen ervan te overtuigen dat God bestaat en dat hij de waarheid spreekt,,als de mensen gewoon geloofd hadden wat hij te zeggen had,,had hij die wonderen nooit hoeven doen.

beetje lag verhaal,maar hoop dat je er wellicht wijzer van wordt

:peace:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (27)

Dan roept iedereen: Gefotoshopped!!!!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een foto betreft.
Dan zegt iedereen (nou ja,bijna iedereen) het schijnt hard gevroren te hebben vannacht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hoeft Hij helemaal niets te bewijzen de ogen zullen dan van een ieder opengaan. voor de rest... lees openbaringen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan wordt ik wakker uit mijn droom en denk: Pff, gekke droom.

Maareh effe serieus: Mensen die over water lopen? Erg gek idee, vind je niet? Ik kan ook vragen wat er zou gebeuren als morgen de dinosauriers terug zouden zijn en Washington binnen zouden lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan denkt iedereen dat Louis van Gaal een baard heeft laten staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morgen? Hoezo morgen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou James Randi vragen of Hij het nog een keer over wil doen, onder gecontroleerde (laboratorium) omstandigheden..

Toegevoegd na 9 minuten:
Maw velen zouden denken dat het een truc is.. Maar degenen die het wel geloven, zullen zich waarschijnlijk verzamelen in groepen.. en dan ligt het eraan of daar invloedrijke figuren tussen zitten.. Het zal iig een hoop discussie opleveren..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze man is zelf het bewijs van een paranormaal verschijsel, je leven lang strijden tegen iets wat er volgens jou niet is... het ggz neemt met minder genoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Menno; het is niet zozeer strijden tegen iets dat er volgens hem niet is (paranormale verschijnselen), als meer strijden tegen iets dat er volgens hem wel is (mensen die beweren paranormaal begaafd te zijn, en hier geld mee willen lospeuteren aan anderen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn insteek is wetenschappelijk gestoelt wat ik begreep niet psychologisch. dat is dus zijn insteek maar de kiem zit hem dus toch in de mens die hem triggert. hij kan 100 mensen overtuigen en misschien 1000000 maar het is een verloren strijd iets te willen ontkrachten waar geen bewijs voor is. na geller komt er heus wel weer iemand die de mensen willen geloven. de essentie van het probleem is dat je als mens het innerlijke dualisme tussen ratio en gevoel nooit voor iedereen kan bevechten. mensen zullen altijd hoop met geloof verwarren en blijven doen. de facinatie van mensen met het paranormale is psychologisch niet wetenschappelijk in de regel.
Dan zou ik wachten tot Frans Bauer te voorschijn komt om mij te vertellen dat ik goed ben beet genomen in bananasplit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zou niets veranderen, er zouden maar weinig mensen zijn die hem geloven.
Een aantal op dit forum zouden het wetenschappelijk kunnen verklaren, en het wonder zou kapot gepraat worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetzelfde misschien als wat er toen gebeurde toen Hij al hier op aarde was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
optie 1) Dan hebben we een totale chaos op aarde.
Allerlei geloven die elkaar meteen de kop in willen slaan, omdat ze net als nu hun gelijk willen behalen.

optie 2) Men wordt wakker, en LUISTERT NU wel een keer naar zijn echte BOODSCHAP.

optie 3) Net als een paar eeuwen terug staat er wel een idioot op die hem wil en gaat vermoorden.
Want de mensheid leert niet echt snel van zijn fouten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zullen meteen zijn maat en uitvoering sandalen controleren.
We hebben wel iets geleerd in 2000 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke knie zal voor Hem buigen en beleiden Jezus U bent Heer tot eer van God de Vader....;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is al ens gedaan. En gefilmd!
Het zal niet veel indruk meer maken denk ik.

Zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=sBQLq2VmZcA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heleboel mensen zijn intussen zo eigenwijs en arrogant geworden...denken alle wijsheid in pacht te hebben terwijl ze er meestal naast zitten en dat NIET toe kunnen geven. Ook hebben de meeste mensen een hekel aan iemand die veel weet en meestal ook nog gelijk heeft met wat die zegt! Heel jammer. Ze verwijten die persoon in feite...hun eigen fouten en tekortkomingen. Kunnen dat blijkbaar niet los zien van elkaar.
Als mensen dat al hebben bij een ander mens....dan krijgt Jezus het helemaal moeilijk. Het wantrouwen is groter dan het vertrouwen, tegenwoordig.
Mensen maken elkaar af...of het niets is.
Je kunt je afvragen of Jezus nog wel zin heeft om hier te komen. Het is nog nooit zo'n grote bende geweest op deze planeet als vandaag en de dagen, weken, maanden, jaren die nog zullen volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ie dan een verdomd grote kans maakt om de 'Next Uri Geller' te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal nooit gebeuren, geloof me maar!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zegt iedereen:" WE HEBBEN DE NIEUWE URI GELLER GEVONDEN!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij heel onwaar, maar als het echt zo zou zijn dan wordt dit wereld nieuws.
En ik heb altijd gezegt ik geloof alleen als ik hem in het echt zie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan melden ze hem aan bij De Nieuwe Uri Geller. Er gebeurt al zoveel bijzonders en onverklaarbaars, dat niemand dit zomaar zou geloven.

Dit is overigens ook het probleem waar hij vroeger tegenaan liep. Mensen geloofden (hem) niet. En mensen die nu geloven, die hebben die wonderen niet nodig om te geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij over het water zou lopen, bewijst hij daarmee dat hij over het water kan lopen.
Daarmee bewijst hij nog niet dat hij de Wedergekomen Heiland zou zijn.

Hoed u voor de valse profeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen de mensen die het met eigen ogen hebben gezien zullen het geloven. Redenen om het niet te geloven zijn er genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige dt zo iemand bewijst is dat het verdomd koudmoet zijn buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zijn er een heleboel zieke mensen die die man gaan schrijven, bellen, mailen, smsen, enz. met de vraag of hij hen wil genezen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ongelovigen zullen nog ongeloviger worden want ze zijn verhard

de gelovigen zullen hem aanbidden in alle ootmoed en eerbied
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Russische schrijver Dostojevski heeft zich dit ook al afgevraagd in zijn boek "De gebroeders Karamazov". Daarin staat een verhaal "de grootinquisiteur". Hierin komt Jezus terug op aarde, in Spanje ten tijde van de inquisitie. Jezus loopt daar misschien niet over het water, maar doet andere wonderen. Benieuwd of het goed afloopt? Volg onderstaande link...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Jezus van toen wilde niet de hele wereld bewijzen dat hij over water kon lopen. Hij liet het alleen zien aan een handvol mensen die in de buurt waren.

Jezus zal in deze periode nog steeds geen bewijs drang hebben en zal zijn kunstje hooguit maar 1x uitvoeren. De mensen die het niet gezien hebben, zullen niet stoppen totdat ze hebben aangetoond dat het een truc is.

Net zoals toen is nu de wereld niet klaar voor een Jezus, hij zal niet begrepen worden.