Waar komen de 72 maagden in het moslimparadijs vandaan?

Als elke moslimman 72 maagden krijgt, moeten er 72 x meer vrouwen in de hemel zijn. Waar komen al die maagden dan vandaan? Bij een exponentiele groei van shaheed moet de moslimhemel werkelijk overbevolkt zijn met maagden. Maar waar komen de nieuwe maagden dan vandaan als de eerste "lichting" ontmaagd is, want die is dan niet meer "bruikbaar".

8 jaar geleden
in: Religie
40.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Virtuele kopieën maken. Een denkbeeldige almachtige kan natuurlijk ook makkelijk denkbeeldige problemen denkbeeldig oplossen.
poppetje54321
8 jaar geleden
nou dat vind ik toch wel heel 2.0 achtig. De belofte van 72 maagden is al heel oud, nog van voor het computertijdperk. Bovendien beweren sommige imams dat een orgasme een half jaar lang duurt in de hemel. Ik kan mij moeilijk daar iets virtueels bij voorstellen.
Castle
8 jaar geleden
Je neemt aan dat alle 72 maagden een vrouw is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@castle
Dat is werkelijk een hele goeie
Zal een mooie "thuiskomer" voor de boys zijn
Cryofiel
8 jaar geleden
Een Almachtige kan een "verbruikte" maagd toch weer "hermaagden"?
poppetje54321
8 jaar geleden
tuurlijk zijn die maagden vrouw, homo's (!!??) in een moslim (!!??) hemel. Get things straight, man!
Poet
8 jaar geleden
En Allah was dan wellicht de naam van de lokale groenteman?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een moslim mocht toch maar 4 vrouwen hebben?
zondag
8 jaar geleden
@kees22 Hij mag met 4 vrouwen getrouwd zijn mits hij ze kan onderhouden. Maar dat is in het heden en die 72 maagden krijgt hij in het hiernamaals, zonder onderhoudsplicht. Het is dus net als nu: getrouwd zijn maar toch naar de hoeren gaan, o nee, ze heten huri.
poppetje54321
8 jaar geleden
Zoals gezegd, sommige imams zeggen dat een ejaculatie een half jaar duurt. Met 72 virgins ben je dus 36 jaar achter elkaar bezig te ejaculeren. In 36 jaar kunnen er weer heel wat nieuwe virgins bij geboren worden. Probleem lost zich dus zelf op. Er zullen dus altijd genoeg virgins in de hemel zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij willen die extreme moslims ook nog wel voor een tros druiven de hemel in... 36 jaar ejaculeren lijkt mij doodvermoeiend... dan maar niet-verboden fruit!
zondag
8 jaar geleden
Een vrouw of meisje wordt ook wel eens een druif genoemd. Nu begrijp ik waarom. ;)
poppetje54321
5 jaar geleden
Ik denk dat jij even niet weet waar het over gaat. Je haalt twee dingen door elkaar. De God van Israel zegt niets over 72 maagden. Ik heb het over de 72 maagden in de Koran, in de islam. Daar staat het zelf geschreven. Alleen niet het aantal, maar wel dat een moslimman in de hemel grenzeloos vertroeteld worden door mooie vrouwen. Wat jij blasfemisch noemt is niet blasfemisch, Het staat gewoon niet in de Bijbel maar wel in de Koran.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De God van Israel zegt niets over 72 maagden. Yeshua m´Natzaret zei dat er in de Hemel niet getrouwd wordt. Pas ná de zondeval moest de Mens zich vermenigvuldigen. Kortom: ik geloof niks van dat blasfemische maagden gedoe.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De God van Israel zegt niets over 72 maagden. Yeshua m´Natzaret zei dat er in de Hemel niet getrouwd wordt. Pas ná de zondeval moest de Mens zich vermenigvuldigen. Kortom: ik geloof niks van dat blasfemische maagden gedoe.

Antwoorden (2)

Het is maar zeer twijfelachtig of er 72 maagden in het paradijs te verwachten zijn. Los van mogelijke vertaalfouten is de toezegging ook nog eens maar op één plaats te vinden. Daarnaast wordt er nergens vermeld wanneer de maagden tot beschikking komen en is het überhaupt onduidelijk wanneer een martelaar in welke vorm of op welke wijze dan ook in het hiernamaals terecht komt om van zijn verdiende loon te gaan genieten. Voor een uitgebreide beschouwing, zie de link.

Een open punt dat daar wordt aangegeven is het martelaarschap van vrouwen. In de tijd dat deze schriften en ideeën vorm kregen was het ondenkbaar dat vrouwen martelaar konden worden. Daar is niets over geschreven en je kunt je dus afvragen op basis van welk beloningsidee vrouwen nu die rol op zich nemen.

Een ander punt wat mij persoonlijk altijd verbaasd heeft is, wat heb je nu aan 72 maagden als je de eeuwigheid hebt? Er komt een moment dat je op allemaal bent uitgekeken (en andersom zeer zeker ook) en nergens wordt beschreven dat je ze kunt inruilen. In breder verband kun je je ook afvragen wat je aan een eeuwigheid in de hemel hebt. Voor sommige, waaronder mijzelf (in goed gezelschap van Arie Boomsma ;-), is de eeuwigheid ergens doorbrengen in een hiernamaals alles behalve een aantrekkelijk idee.

En om je vraag te beantwoorden. Allah als schepper van hemel en aarde zal er geen probleem mee hebben om een eindeloze rij maagden te scheppen, naar behoefte.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is op geen enkele plek in de koran (of andere islamitische geschriften) terug te vinden dat hen 72 maagden zitten op te wachten.

Deze uitspraak wordt door niet-moslims gebruikt om te kunnen bevatten waarom moslims zulke daden uitvoeren. En eigenlijk ook omdat het vrij hilarisch is.

Er is wel ooit een imam geweest die zoiets geroepen heeft, maar zonder duidelijk bewijs.

Datzelfde geldt ook voor het feit dat ooit (in de middeleeuwen) een imam zei dat de aarde plat is. Sindsdien wordt dat nog steeds aangehaald door niet-moslims om te 'bewijzen' dat moslims in fabeltjes geloven.

Ik hoop dat deze hoax-en ooit de wereld uit worden geholpen, opdat we kunnen nadenken over zaken die er wel toe doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
poppetje54321
8 jaar geleden
In een van de bovengenoemde reacties staat een bron genoemd dat de 72 maagden wel degelijk genoemd worden.
Zie art: het loon der materlaren.
En: Al­-Tirmidhī (825–892), Faḍāʾil al­-Djihād 25; vgl. Aḥmad ibn Ḥanbal (780–855), Musnad iv, 131; Ibn Mādja (824–887), Djihād 16/2799.
Dus als je beweerd dat die 72 virgins nergens beloofd worden moet je deze bronnen er maar eens op na slaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
God heeft ons nergens belooft dat wij nog eerst vele moorden moeten doen om daarna beloont te worden En God is nog altijd onze grote Schepper van hemel en aarde en Hij schiep ook de mens . Ik heb veel onderzocht , maar ik ben nooit ergens tegen gekomen dat God de mens eerst tot een vreselijk moordmens laat worden en daarna dan daar ook nog gaat belonen. Het is juist de grootste misleiding die een religie kan bedenken .
God verlangt van ons mensen echt niet dat wij zoveel slachtoffers moeten maken , juist het tegenovergestelde vraagt God.
We moeten juist niets meebrengen , wij kunnen de hemel met onze vuile werken niet verdienen , Jezus , Gods Zoon heeft Zijn leven gegeven om voor onze zonden (vuile werken /moorden enz.) te boeten, wij mensen kunnen dat niet eens . Juist moeten wij bij God komen met lege handen , de hemel verdienen met mooie goede of vuile ,boze werken zal ons niet in de hemel brengen maar juist in de hel .
En dat is juist waar de duivel opuit is , de mens met mooie praatjes verleiden zodat wij best mogen geloven ,maar we moeten wel doen wat de duivel ons influisterd en dat is precies wat God NIET van ons verlangt en vraagt , wij mogen met schone ,lege handen bij God komen , God zegt Zelf : Geloof in Mij (dus alleen geloven) en u ZULT behouden worden Alleen in God geloven is voldoende , meer niet , we hoeven ons eerst niet uit te sloven om eerst weet ik hoeveel doden te maken , dat is de grootste misleiding die de mens zich kan bedenken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@passantje
"ik heb veel onderzocht, maar ik ben nooit ergens tegen gekomen...." Je citeert een bijbelgedeelte, en je hebt gelijk, daarin staat dat niet. Maar in de Koran wel degelijk! Bijvoorbeeld in Soera 9.111 (ofte wel, At Tawbah, Het Berouw), 111e vers. http://nl.noblequran.org/koran/soera-at-tawbah/ayat-111/ En 8.65 (De [Oorlogs]buit, Al Anfaal) http://nl.noblequran.org/koran/soera-al-anfal/ayat-65/ In respons op het artikel: over de maagden als beloning wordt gesproken in 52.20 (De Berg, At Tur):
http://nl.noblequran.org/koran/soera-at-tur/ayat-20/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan mij zoooooooo vinden in de reactie van passantje.
Iedereen schijnt te vergeten dat een "religie" puur mensenwerk is, bedacht en opgelegd door mensen die er zelf beter van werden en worden tijdens hun aardse bestaan. Religies worden gebruikt en misbruikt om doelen te bereiken door slimmeriken die macht over anderen nastreven. Niets meer en niets minder! Een tegenhanger van Religie is Politiek. Ook hier wordt een macht ingezet tegen het "gewone volk", dat maar te gehoorzamen heeft.
Vaak gaan Religie en Politiek gewoon samen.
Samen oefenen ze een Kracht uit op gewone en goedgelovige mensen waarmee voor de heersers en priesters ongekende heerlijkheden ontstaan. God is geen religie! God verlangt ook geen idiote rituelen en bloedoffers.
Het enigste dat God vraagt is dat de mens goed om gaat met hetgeen Hij ooit geschapen heeft.
D.w.z. leven naar zijn gebod om te respecteren, lief te hebben en te behouden wat goed is. De "Leiders" in deze wereld hebben al sinds Christus en daarvoor hele andere doelstellingen gehad en de wereld er daarmee tot een Hel gemaakt. Dus ook die belofte van die 72 maagden, als je je inzet voor de doelstellingen van jouw heerser, is als die pot met goud die je krijgt als jij je medemens te gronde richt voor de managers van de bank.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Beer56 je maakt verschillende fouten. Ten eerste schat je passantje verkeerd in. Dat ze veel heeft onderzocht klopt wel maar haar uitermate christelijke reacties door de tijden heen op GV geven een sterke indicatie dat die onderzoeken de bijbel betreffen en niet de koran, noch alle aanverwante zaken daarbij. Wat zou verklaren waarom ze niks over maagden kan vinden. Politiek en religie zijn geen tegenhangers. Behalve dat ze elkaar te pas en te onpas ge- of misbruiken zijn het totaal verschillende zaken. Het bestaan van SGP's, CU's en CDA' s toont aan dat het geen tegenhangers zijn. . Als god geen religie is, wat dan wel? Je geeft aan dat religie door mensen bedacht is maar god bestaat, begrijp ik uit je betoog. Daar zit wel een enorme tegenspraak in. En allah (= god) is degene die de vermeende 72 maagden beloofd zou hebben, niet onze leiders. Voor het overige heb je wel een punt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niemand heeft ons 72 maagden belooft na het plegen van zulke (wan)daden. Iemand die meent dat dat wel de woorden zijn van God moet bij zichzelf ten rade gaan hoe extremistische opvattingen hij heeft. Dit strookt niet met de eigenschappen van God, dat hij Vredelievende, Barmhartige, Liefdevolle, etc. is. Ik heb de bronnen die jullie noemen (nogmaals) gelezen maar daar staat niks over 72 maagden. (Maar dit heb ik al eerder uitgezocht en ben ik tot dezelfde conclusie gekomen).