3jaar relatie volgens geloof geen sex voor t huwelijk, hou veel van mijn vriend. wat nu?

Heb nu 3 jaar een relatie maar mag van het geloof geen sex voor het huwelijk.. wat te doen ? Btw 18 jaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
10.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag het eens aan je doninee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie kunnen ook gewoon niet trouwen. Het is geen seks voor het huwelijk, als er geen huwelijk volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke plus voor sne!!!!!
(als het kon)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SNE: LOL, dat zei ik vroeger ook altijd, ik ga niet trouwen want dan heb ik ook geen sex voor het huwelijk gehad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van wiens geloof mag het niet, of beide?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/basisvaardigheden-grammatica-cd-druk-1/1001004004929096/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit je wel bij de goede vraag, dirkvdbroek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begin wel benieuwd te worden naar de uitslag van dit duivels dilemma
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf ook, er komen vele vragen binnen sommige kan ik echt wat mee en andere zijn gewoon niet reëel, mijn vriend en ik hebben besloten te wachten. Thanx voor alle berichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd Chick. Het heeft ook iets heel moois om te wachten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De echte God is liefde en licht. Je gaat niet gestraft worden als je een daad doet uit liefde waarbij je niemand kwetst. Ik ben hermetisch geworden, was ooit christen. Ze maken je bang. Je moet gewoon steeds zelfbewust zijn bij wat je doet, denkt en voelt. En als jij jezelf terwijl leert te leven met goede intenties, dan is het licht voor jou bedoeld en ben je bestemd te groeien en een zuiver deel te worden van God, de Schepper van ons licht. En ik raad je aan om álle boeken te lezen, degene die ze niet in de bijbel zijn opgenomen. De apocriefe geschiften. Waarom wel het eerste boek van Johannes en niet het tweede opnemen? Waarom niet het evangelie van Thomas en van Magdalena? Het is een selectie gemaakt door mensen die controle willen over het volk. Over het algemeen is dat Oude Testament ook niet te vertrouwen. Vertrouw geen kwade god. En in die apocriefe geschriften staat veel meer info en alles wordt veel duidelijker.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bovendien zijn we hier half dierlijk. Die behoeftes zijn er gewoon, dat is een biologisch mechanische. Wees daar dus gewoon zelfbewust van en hou jezelf in toom in de zin van: Ga het niet met iedereen doen. Ik heb het met mijn ex niet gedaan omdat ik er zelfbewust van was dat er iets niet klopte en ik niet 100% van hem hield. Vervolgens heb ik dus gewacht. Na 14 maand is de relatie beëindigd. Nadien had ik een andere. Na een maand vertrouwde ik hem al, heb het gedaan. En ik had gelijk, na 4 jaar trouwden we. Een veel belangrijker ding om goed over na te denken was dat trouwen. Zo hebben we 1,5 jaar samengewoond om te zien of we goed konden functioneren samen en dan beslist om te trouwen. Verkeerd trouwen is erger dan bij de verkeerde je maagdelijkheid verliezen.

Antwoorden (59)

Dan lijkt het me duidelijk dat je eens moet overwegen of je echt met die persoon verder wilt, zo ja, dan ga je trouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kwebbel joh, ze is nog maar 18.. dat kun je iemand toch niet aan willen doen?
trouwen is geen optie als je 18 bent, puur en alleen omdat je sex wilt met iemand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij lijkt het ook helemaal niet verstandig om te gaan trouwen, alleen omdat je dan sex mag hebben. Als je niet de rest van je leven met die persoon verder wil, is het zonde om die keuze te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Hup. Het is maar net wat je er voor over hebt;-)
Als je het stiekem doet, merkt het geloof het niet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch wel, want 't geloof zit in jezelf - al moet 't er buiten je wil in gekomen zijn, maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je verward religie met geloof indd. religie is om de tuin te leiden geloof niet.
AWM
14 jaar geleden
Ze 'mag van het geloof geen sex hebben'. Dan is het geloof begonnen met misleidend gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan hoef jij er nog niet in mee te gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geloof kan niks merken, Degene waar je in geloofd wel. Wie probeer je dan voor de gek te houden?
AWM
14 jaar geleden
Als je echt in iemand gelooft, dan heeft ie het beste met je voor. En dan worden niet zulke belangrijke zaken verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okeeej man jullie qqq
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/basisvaardigheden-grammatica-cd-druk-1/1001004004929096/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, verkeerde post.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahah xD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha goede +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19 minnetjes en niemand durft te zeggen waarom HYPOCRIETEN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
QUE? lees even goed door, het antwoord is onjuist en dat heb ik in mijn oneindige wijsheid gemeld, de plusjes zijn eerder onverklaarbaar.
AWM
13 jaar geleden
Bespaar je de moeite om onjuiste antwoorden te melden.
Die voldoen veelal nog steeds aan de richtlijnen.
En het heeft al helemaal geen zin om een antwoord als onjuist te melden, die juist is. En daar kun je in mijn geval bijna altijd van uit gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben het zowaar met je eens, maar 18 mensen hebben hun verwijsbrief voor st. bartimeus binnen. naar het schijnt word GV van die locatie ook gemod.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een min gegeven
ik vind dat je toch wel heel verkeerd een sexuele relatie instapt als je je kerk, geloof, ouders religie of hoe je het noemen wilt om de tuin wilt leden, terwijl die de afgelopen 18 jaar wel heel belangrijk voor je waren. ik vind het ene compliment waard als je al 3 jaar met elkaar omgaat en nog steeds het respect op kunt brengen om geen sex te hebben.
AWM
13 jaar geleden
Oke, Pokemon, toch stel ik je mening op prijs...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en bij een andere vraag krijg je weer een plusje van mij...
AWM
13 jaar geleden
Dan is het goed :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"En het heeft al helemaal geen zin om een antwoord als onjuist te melden, die juist is. En daar kun je in mijn geval bijna altijd van uit gaan..." las hier even overhen, mijn ontkrachting van je antwoord klopt gewoon helaas voor jouw, maar 20 mavisten zagen dit over hoofd 22 mensen met een vervolg opleiding wisten de rebus te kraken. never underestimate the power of dumb people in large groups
AWM
13 jaar geleden
Kijk, now we are talking. Dat is een goede analyse.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV IQ peiling - 100 = 26 100 + =26
AWM
13 jaar geleden
Mja, de stemmen staken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit was het enige moment voor een tussenstand waarin iedereen zich moedwillig bij de 100 + kan rekenen.
mag het van jou geloof of van zijn geloof niet? hoe bedoel je wat te doen? wil je het wel..dan zeg ik andere vriend..(als het bij zijn geloof ligt) .wil je het niet? dan zeg ik ff blijven ''plakken'' ;-)

ligt het bij jouw geloof en je wil het wel? dan zeg ik waarom je geloof verloochenen? (of ben je net als ik een MENS)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"de daad" mag niet. De rest wel hoor. Ik weet niet of dat je nog even bezig kan houden... ^.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zie bill fronsen
Tja, je kan je afvragen hoe sterk je geloof is en wat nu precies het nut is van geen seks voor het huwelijk. Ik meende dat het zoiets was om trouw te blijven aan je partner en liefde te hebben zonder lusten o.i.d. Dat heb je inmiddels toch wel bewezen, dus in hoeverre moet je er verder aan geloven om geen seks voor het huwelijk te hebben.

Daarnaast vind ik de bijbel zelf wat ouderwets, maar goed; dat zijn je eigen ideeën erover natuurlijk ;)

Toegevoegd na 7 minuten:
Uiteraard krijgen de atheïsten hier weer negatieve feedback.. *als reactie op de feedback zonder tekst*

Toegevoegd na 14 minuten:
Trouwens, je kunt toch biechten op de biechtstoel, en dan zijn *poef* als je zonden weer vergeven.. Dat kan toch net zo goed met dit soort dingen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Experimenteren.....mijn eerste vriend was ook van een 'zwarte-kousen-kerk'. We deden 4 jaar lang echt van alles met elkaar behalve 'het'...Je kunt het elkaar zó fijn maken met je handen en je mond - leef je uit!!!

Één woord van waarschuwing : als 'het' dan eindelijk gebeurt, valt het 'n beetje tegen - wordt snel beter, hoor, maar je bent gewoon allebei een beetje onervaren met 'het'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwen. Deed mijn moeder ook toen ze zo oud was als jij, en daar heeft ze geen spijt van gehad. Een relatie van 3 jaar wil toch al heel wat zeggen, he!

En als dat geen optie is: veel op je handen gaan zitten of je keuze om geen sex voor het huwelijk te hebben, heroverwegen. Het blijft per slot van rekening een keuze die je samen met je partner maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ligt eraan of je beiden bij dit geloof hoort.
als jij alleen bij dit geloof hoort dan kun je je nog eens achter de oren krabben of je wel of niet iets wilt ondernemen.
Ik begrijp dat dit een moeilijk dilemma voor je is maar ik weet niet of je een geloofsbelijdenis hebt afgelegd?
ik weet wel uit eigen ervaring dat er heel veel ongelukjes gebeuren dus je bent niet de eerste die sex zal hebben voor je huwelijk..het is hoe sterk je in je schoenen wílt staan!
als je vriend moeilijk doet dan heeft hij een probleem.
als hij genoeg van je houd en jij wilt tot het huwelijk wachten dan moet hij dit respecteren!

Toegevoegd na 57 minuten:
wat ik je nog wel even mee wil geven is dat je de daad zelf niet moet idealiseren..handwerk kan heel erg prettig zijn en bovendien leer je elkaar misschien wel beter kennen dan door de daad zelf..je kunt elkaar beter aangeven wat je fijn vindt en zo misschien wel beter naar elkaar toe groeien en elkaar zo veel beter leert kennen dan 3 jaar huwelijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon trouwen. Scheiden kan altijd weer...
:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou je hart kunnen volgen

ik kan wel zeggen dat je lekker met je vriend de koffer in moet duiken maar dan zou je misschien wel eens goed last van je geweten kunnen krijgen en dat is niet de bedoeling

je zou ook voor jezelf uit moeten zoeken of jij achter die regel van de kerk staat.
en dat je veel van je vriend houdt wil nog niet zeggen dat je klaar voor de sex bent en hem dan zijn zin moet geven als het iniatief van hem komt.

doe waar jij je goed bij voelt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hoe dan ook: hetzij door het geloof of omdat jullie er zelf nog niet aan toe zijn in je relatie, dan mag je dit niet afdwingen. Het liefhebben met alles er op en eraan komt vanzelf en kun of moet je in elkaars verlangen een bevestiging in zoeken. In een relatie groei je naar elkaar. Denk dat jullie het beiden kunnen verantwoorden voor onze lieve Heer, als jullie echt zielsveel van elkaar houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is belangrijker, je geloof of de seks?

Dat moet je zelf bepalen.

Als je je maar niet door je vriend laat overhalen om iets
te doen wat je zelf niet wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij staat er nergens in de bijbel dat je geen sex mag hebben voor het huwelijk.
Dit is typisch weer door een mens verzonnen regel.
Als jij van binnen uit voelt dat je voor elkaar bent geschapen, en je wilt graag lichamelijk en geestelijk versmelten met je vriend, doe het dan.
Het is zo fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker in de waarheid? Dan trouw maar of kies n ander geloof kun je vrijen wanneer JIJ het wilt en niet wanneer t geloof het wil (na huwelijk dus)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moeilijke keus lijkt mij voor iemand die gelovig is
je wil tenslotte ook weten wat voor vlees je in de kuip hebt , lijkt mij
als je echt gelovig bent dan is het wel zo mooi om te wacht
maar aan de andere is het wel een van de mooie dingen in het leven
persoonlijk zou ik er niet op kunnen wachten

neem wel een wijs besluit waar je later geen spijt van krijgt.
je kan de keus maar een keer maken.

Toegevoegd na 4 minuten:
en er zijn zoveel gelovigen die wel sex hebben voor het huwelijk.
die hebben bvb een kind van 4 en zijn 4 jaar getrouwd.
misschien ook wel bij jou in de familie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof in jezelf, in plaats van in een boek, dan weet je vanzelf wat goed voor je is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je achter de ideeen van je religie staat, dan wil je toch geen seks voor het huwelijk? Als je het alleen niet doet , omdat het niet mag en er eigenlijk niet achter staat, wat heeft dat dan voor waarde? Wil je niet langer wachten, dan moet je het gewoon doen. Doen wat goed voelt en dat je er tegen over jezelf verantwoording kan afleggen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen sex voor het huwelijk..
Dat was toendertijd ook logisch omdat er geen voorbehoedsmiddelen waren. Dus dan was je gelijk zwanger. Vandaar geen sex voor het huwelijk.
Dat ligt nu even anders.
Als je GEEN sex hebt voor het huwelijk...
Dan kom je er niet achter..hoe dat is met hem.
En ik wil niet lullig doen maar er zijn er genoeg bij, die niet weten waar de klepel hangt...of die er niks van bakken... als je daar dan heel je leven mee moet leven...sterkte ermee..
Ook op dat gebied moet het klikken.
En God heeft toch dit spelletje bedacht...misschien bedoelde hij meer: geen sex voor je 18e.
Dat lijkt me nog aannemelijk.Vooral in die landen waar je met een kind van 12 of soms nog jonger....mag trouwen en sex hebben. Dat heeft een mens, zoniet een paar mensen zelf bedacht om te kunnen heersen over een ander. Om de macht te hebben over de ander.
Te gek voor woorden. God is liefde en daar is geen ,,moeten,, bij.
Groetjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me erg dat je je laat leiden door een geloof, niet omdat je erin gelooft maar omdat het geloof je het zegt. God houdt helemaal niet van dat soort bange gelovigen. God heeft de mens vrij geschapen en wil graag dat je leven in het teken van liefde staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In welke bocht welke religieuze leider zich ook wenst te wringen: Er staat nergens, maar dan ook nergens in de bijbel een voorgeschreven ceremonie die je moet volgen om als "getrouwd" aangemerkt te kunnen worden. Ook staat nergens dat magische moment, dat speldeprikje in de tijdlijn, omschreven waarop je net wel/net niet getrouwd zou zijn. Huwelijksceremonieën zijn menselijke uitvindingen (met allerlei praktische achterliggende redenen) maar zijn geenszins zogenaamde goddelijke inzettingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja: Omdat er dus geen voorgeschreven ceremonie is en je jezelf als "getrouwd" kunt verklaren (vanuit religieus standpunt dan) bestaat zoiets als "sex voor het huwelijk" niet. Wel sex BUITEN het huwelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK ben zelf ook gelovig, en begrijp je dilemma.
Maar het is jouw keus. Heb zelf ook lang met dit item gelopen. Ik heb inmiddels wel seks voor het huwelijk gehad, want ik ben nog niet getrouwd. Ik woon zelfs samen.

Maar als jij vind dat je klaar bent voor een stap verder in jullie relatie, zou ik me daar niet heel schuldig over voelen. Als jij vanuit je persoonlijke relatie naar God toe, je hier goed bij voelt......zou ik me niet laten weerhouden.

Bovendien was het in de tijd van de bijbel bij de Joden zo dat een meisje in de nacht werd "gekidnapt" door de jongen. En bedreven dan de liefde. Dat was het huwelijk. Dus als je seks hebt met je partner ben je in Gods ogen getrouwd. ALs je het zo bekijkt bestaat seks voor het huwelijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het lang volhoud laat je juist zien dat je van hem houd. Sex slijt, maar goede liefde niet. Dat moet opgebouwd worden en dat zal jullie bij elkaar houden. Net als het poetsen van koperwerk. Als je het niet blijft boenen gaat het dof worden.
Je bent juist te prijzen dat je dat volhoud, en als hij dezelfde instelling tegenover jou heeft, zal dat juist meer respect voor elkaar opbouwen.
Vele huwelijken die gesloten zijn na sex voor het huwelijk zijn vaker niet in stand gebleven.
Omdat het ineens moest (zwanger), maar dat de vleselijke verlangens niet werden onderdrukt, en de relatie gebaseerd was op het bevredigen van de gevoelens en niet om de ander GOED te leren kennen. Als je er van overtuigd bent dat jij graag met hem en hij met jou het verdere leven wilt delen, is het een waardige investering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In datzelfde BOEK der boeken staat daarover,
"het is beter te trouwen dan te branden van verlangen."
Als je je aan de ene spelregel uit de Bijbel poogt te houden, zou ik dat ook met de andere regels trachten te doen.
Overigens heb ik DIEP RESPECT voor jullie vasthoudendheid en wens jullie alle geluk en God's Zegen toe op jullie toekomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als het van je geloof niet mag en jij wil je eraan houden, dan hou je eraan maar drie jaar is wel superlang..alhoewel als het alleen om de daad gaat is er niets aan de hand dan is het kwestie van volhouden:)
de rest mag wel ...dus geen punt van maken tenzij de andere partij er een punt van maakt , dan zullen jullie samen nog eens moeten bekijken, wat het belangrijkste wordt, het geloof of elkaar...of een flink compromis moeten sluiten...sukses
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De cultuur waarin de 'regel' geen seks voor het huwelijk hebben ontstond was heel anders dan nu. In die cultuur was je nu al lang getrouwd geweest en ging je niet naar de Burgerlijke Stand en voor een kerk trouwen. Je kunt niet zomaar alle regels van toen naar nu verplaatsen. Zoals ik de tekst interpreteer gaat deze leefregel om hygiëne, om het voorkomen van ziekten en om het voorkomen van kinderen terwijl je er misschien nog niet klaar voor was (er waren immers nog geen anticonceptiemiddelen).

Trouwen om maar seks te kunnen hebben lijkt me geen goede oplossing, je trouwt dan voornamelijk uit lust en niet uit liefde.

Ik denk dat je vooral moet kijken naar je doel met deze relatie. Als je serieus bent in je relatie en de intentie hebt om bij elkaar te blijven, dan weet ik niet of het goed is om jezelf hierin tegen te houden; op een gegeven moment ben je meer gefocust op het geen seks hebben in plaats van op je relatie en op God.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag je af: Wat geloof IK?

Als jij gelooft dat sex mag voor het huwelijk,
dan mag jij van jouw geloof(!) sex voor het huwelijk.

Trouwen vind ik gezien je leeftijd geen optie.
Kinderen van 18 moeten niet trouwen, die moeten sexen, dat zit in hun natuur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
seks is een eenwording van man en vrouw en een papiertje een bewijs en dat papiertje kan je verscheuren of een bestand verwijderen ,maar papier ontbind niet, seks is geen speelgoed we weten allemaal dat er van seks kinderen kunnen komen en wat God samen brengt kan geen mens scheiden, je kunt een kind niet scheiden bij een scheiding maar met vreemd gaan, tonen zij hun minachting voor het leven en de zuiverheid van het huwelijk. Verraderlijk vermoordt de een de ander of hij krenkt hem door overspel te plegen.zou God willen dat je op deze manier je vaste keuze maakt voor het leven als je het zeker weet en je eigen niet gedragen als spring plank je heb niet voor niets al die enge ziektes de hij wil je alleen maar beschermen niet verplichten alles is vrije wil this wel lastig als je zo jong bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus als ik het goed begrijp dan heeft god de enge ziektes bedacht om mensen die sex hebben vóór het huwelijk te straffen?
Ik begrijp niet goed hoe dit meisje en deze jongen een enge ziekte zou moeten krijgen als ze nog nooit sex hebben gehad....volgens mij kun je enge ziektes zoals je die noemt krijgen bij veel wisselend contact en niet als dit stelletje nog maagd bent.
Nou als ik dit meisje was zou ik dan maar gauw trouwen want stel dat je een enge ziekte oploopt dan zul je hier je hele leven mee kunnen verwoesten.
Ik lees dat god je dus alleen maar wil beschermen en niet wil verplichten..ja dan is de keuze geen keuze meer maar het tekenen van het noodlot..ik zie het als een dreigement en niet als waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddy: hoezo hersenspoeling? Leef toch!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zelfzuchtig iemand volgt alleen zijn eigen wil, hij gaat de strijd met alle wijsheid aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moge de Heer u door die liefde kracht geven, zodat u zuiver en heilig voor onze God en Vader zult staan wanneer onze Heer Jezus komt met al de zijnen. Amen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En.... eet smakelijk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WE GAAN ALLEMAAL NAAR DE HELLLLLLL!!!!!! Zo.
Wat dacht je van zelf beslissen. Het is toch jouw lichaam?
Ik zou voor mezelf kiezen, en alles accepteren wat dat met zich meebrengt. Die keuze, is meer dan een afweging. Het is leven op een heel ander niveau. Ga die uitdaging maar aan.
dit was mijn advies..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat in de bijbel: Gaat henen en vermenigvuldigt U.
Maar nergens heb ik gelezen:l Maar let er op dat gij eerst trouwt! Het zijn toch allemaal bedenksels van mensen,die menen dat zij de enige zijn die weten wat de bijbel bedoelt!
Ik dook lekker het bed in met mijn vriend als ik jou was en ik zou mijn leven niet laten vergallen door een "geloof"!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wordt er zo zwaar aan "Het" getild, doe gewoon waar je samen zin in hebt. Het is jouw geloof of het is jouw geloof niet, dat bepaal je dus zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruth uit de Bijbel had ook seks voor het huwelijk. En in de apocriefe boeken komt het ook voor.
Bovendien staat er nergens in de Schrift dat seks voor het huwelijk verboden is, althans; niet met die woorden.

Het is dus eerder een kerkelijke traditie, een norm om lusten tegen te gaan en ellende te voorkomen (ongewenste zwangerschap bijv.). Daar zijn nu voorbehoedsmiddelen voor.

Ik denk dus dat seksuele onthouding niet echt meer iets is van deze tijd, zeker niet als je drie jaar een relatie hebt en dus geestelijk diep met elkaar verbonden bent.

Denk er nog eens over na, en praat erover met je geliefde. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe wat je hart je ingeeft... als je alleen geen sex voor het huwelijk wilt omdat dat niet 'mag', lijkt me dat onvoldoende motivatie...

Wat vind jij zelf...en wat vindt je vriend hiervan? Vinden jullie het zelf verkeerd?

Als jullie dat allebei echt geloven, zou je de vraag waarschijnlijk niet hebben gesteld....

Als een van jullie dat echt belangrijk vindt zou ik zeggen: respecteer dat en trouw...

Maar als jullie allebei het eigenlijk een onredelijk verbod vinden, is het aan jullie of je wel of niet experimenteert voor het huwelijk... (jullie zullen de eerste niet zijn).
Maar bedenkt: welk advies je ook krijgt en/of opvolgt die keus, en dus de verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij jullie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als jij het wil moet jij het doen en niet iedereen hoeft te weten dat jij het gedaan hebt. Je moet gewoon doen wat jezelf leuk vind en dan niks aantrekken van het geloof

en als je het echt een heel groot probleem vind dan kan je gaan trouwen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde overwind alles ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie heeft en wanneer is deze regel bedacht ? We zijn nu minimaal 2000 jaar verder.. Inzichten zijn achterhaald en iedereen kan zelf best beslissen of de sex puur lust is of meer inhoud heeft met gedachte altijd bij elkaar te blijven ! En als je jezelf deze vraag stelt zit het daarmee zeker goed ! (over de wederpartij kan ik uiteraard niet oordelen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent 18 jaar en mensen hier (nota bene), raden je aan om te trouwen?! Zij zijn gek, jij niet.

Een ding mag in ieder geval niet, namelijk dat jouw geloof je eerder laat trouwen dan dat je zelf van plan bent.

Bedenk inderdaad wat geloof echt voor je betekent en hoe ver je er mee wilt gaan, misschien is er ruimte in te vinden voor je eigen keuzes.

Als geloof echt belangrijk voor je is, dan hoop ik dat je nog een paar jaartjes wacht met trouwen.

Wel moet ik toevoegen dat het van je persoonlijke situatie afhangt - ongeacht je leeftijd, of de tijd geschikt is om te trouwen. 18 jaar is echter meestal nog te jong, maar alleen jij bent op de hoogte van deze situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jullie al drie jaar hebben gewacht (Heel goed) dan kunnen jullie vast nog wel even wachten en als jullie zeker ervan zijn ga dan zo snel mogenlijk trouwen. In deze maatschappij zegt men kan dat niet meer, maar mensen veranderen God en Zijn Woord niet hoor, probeer het vol te houden zou ik zeggen! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gooi dat geloof nou maar in de afvalbak, dan hoeft deze vraag niet eens gesteld te worden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wat je écht gelooft, daar handel je naar. Als ik bijvoorbeeld zou geloven, er echt van overtuigd zou zijn, dat ik gisteravond de hoofdprijs in de loterij had gewonnen, dan zou ik nu echt heel iets anders aan het doen zijn. (Een boekhouder uitzoeken.)

En als je écht gelooft dat copulatie alleen binnen het huwelijk past, dan zal je dat ook alleen binnen het huwelijk willen doen. Als je het wel erbuiten wilt dan ben je niet geheel overtuigd: je gelooft niet dat copulatie alleen binnen het huwelijk past.

In geval van tegenstrijdige overtuigingen (bijv: jij wilt seks zonder te trouwen, je vriend wil trouwen en daarna seks.) kun je elkaar proberen te overtuigen van het eigen gelijk middels een nette discussie. Of misschien is er een mooi compromis denkbaar die deze onenigheid oplost: trouwen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
begin dan nu met: geen geloof na de seks... lijkt me veel verstandiger, want ik neem aan dat je een meisje van 18 bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwen!!
:yeaaaaaaaaaah:
heb je mooi bruiloft (:
naiz toch <33
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een belachelijke gedachte dat anderen jou opleggen wat je wel en niet mag doen. Dat gebeurt ook in dictoriaal geleide landen. Realiseer je wel dat geloof mensenwerk is en je hebt groeperingen die niets liever doen dan jou vertellen wat je wel en niet mag. Verkrijgen van macht dus. Je bent als een vrij mens geboren en zo dien je je ook de gedragen. Zo niet, dan ben je een slaaf van van wat andere je voorschrijven. Zodra je hier afstand van weet te nemen ben je een volwaardig mens geworden. Dus vlug doen en vrij met je vriend zo veel je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit soort dingen zijn altijd moeilijk want je houd van elkaar en je wil graag van elkaar kunnen genieten ja wat ik alleen maar kan zeggen doe wat je hart je ingeeft en denk na voor je zelf wat voor jou belangrijker is het geloof of de sex met de man waar van je houd doeii
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat wil jij?
Als je zelf helemaal achter je geloof sta dan wacht je tot je ga trouwen.
Het is moeilijk ja, maar als je al seks heb gehad voor je huwlijk en je doet het om hem/haar te laten zien dat je van diegene hou kun je wel spijt krijgen.
Het is jouw keuze, denk er zelf goed over na!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JE eigen gevoel volgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geloof? Persoonlijk zou ik doen waar jij aan toe bent en niet wat een geloof voor schrijft. Waarschijnlijk doe je nog wel veel meer dingen verkeerd volgens ''het geloof''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met je geloof en lekker seksen of lekker geloven. Keuzes maken hoort bij het volwassen worden. DOe wat jij wilt en goed voelt voor jou, de rest is bijzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt al 3 jaar volgehouden of nog 3 jaar volhouden of trouwen en afgelopen 3 jaar inhalen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet overwegen/nadenken wat jij het belangrijkste vind, je vriend of sex.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorop zo moeten staan wat J i j wilt, maar helaas ook weer voor jo heb je jezelf een blokkade opgeworpen in de vorm van he geloof. Dan moet je pioriteiten stellen. Of je liefde voor het geloof is groter dan dat voor je partner.
Ik ben niet gelovig dus neig ik naar; geloof is goed en god ziet alles, maar hij heeft nog nooit iemand verraden!
Je partners (dmv sex) tonen hoeveel je van hem houd en hoe dicht je tegen hem aan wil hangen, is heel natuurlijk en ik kan het me dan ook niet voorstellen dat er een god is die daar wat op tegen kan hebben.En zo wel, laat hij zich dan maar om belangrijkere zaken kommeren (honger, oorlog, ziekte, wereldvrede.)
Uit de geschiedenis blijkt keer op keer dat het geloof in een god op zaken gebaseerd is als angst en indoctrinatie (voor de hel) donder en bliksem. Nu we weten hoe bliksem ontstaat geloven we niet meer in de goden van de donder en de bliksem en vinden we dat van andere culturen maar onzin.
Maar ngmaals dat is persoonlijk en ik wil niet tussen de mens en zijn geloof komen. En een laatste en ik denlk niet vervelend alternatief is trouwen, wat houd je tegen, missschien word het wel de fijste tijd van je leven.Ik hoop het voor jullie drieën (jullie twee plus god)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zonde is pas een zonde als het ontdekt wordt.
Gewoon een wip maken en niemand zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doen. De sex.
En dan moeten trouwen! :-) of ;-)
Statistische de grootste groep binnen de sterk gelovige gemeenschap. (Al beweren ze zelf van niet).
Laat je dus niks wijs maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwen!! Maar hoe oud is de meneer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet doen wat je zelf het beste vind. Je kunt van zoveel mensen advies vragen, maar iedereen heeft hierin vanzelfsprekend een eigen mening. Laat je vooral niet druk opleggen door je omgeving, want dat iedereen aan seks doet betekent niet dat jullie dat hoeven. Jullie hebben neem ik aan toch vrijwillig de keuze gemaakt om geen seks voor het huwelijk te hebben toch? Dan kan iets langer wachten toch ook geen kwaad? En als jij geen seks voor het huwelijk wil en hij wel, dan moet je je afvragen in hoeverre hij van je houd en je respecteert. Hoe dan ook, je moet zelf die keuze maken, je kent jezelf en je vriend natuurlijk het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je van elkaar houdt en de drie jaar proeftijd bevallen jullie allebei prima - trouwen!

overigens: de verkoop van 'vieze blaadjes' is in de Bible Belt relatief het grootst..

Toegevoegd na 11 minuten:
om maar even aan te geven dat veel mensen niet leven naar wat ze preken. hoe strenger de regels binnen de geloofsgemeenschap, hoe stiekemer ermee omgegaan wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 18 wel een beetje jong om je al vast te leggen. Stel jezelf de vraag wat voor jou een acceptabele leeftijd is om te trouwen, en kijk dan of je het al die tijd nog volhoudt.
Wil je uberhaupt wel trouwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie het geloof delen dat je geen seks wilt voor het huwelijk, maar je wilt wel seks, dan zou ik gaan trouwen, want dat is het beste voor jullie relatie.

Immers, als jullie dan toch seks hebben zou ongewenste spanning oproepen in jullie relatie door schuldgevoel en afkeer van de ander zijn moraal.

Anders is het als een van jullie dit wel belangrijk vind en ander niet; je hebt dan ongelijke verwachtingen van je relatie, en dat lijkt mij niet goed.

De derde mogelijk is dat je met geloof de omgeving bedoelt, maar dat jullie dat allebei niet hebben. Voor jullie is er dan geen bezwaar, maar de omgeving wil je het niet laten weten. Het lijkt mij ook onverstandig om voor je huwelijk zwanger te worden. In dat geval zou ik naar een (hoeft niet je eigen) huisarts of GGGD gaan voor de pil (beste voorkoming van zwangerschap) ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat wil je dan ZELF.
als je geloof heel belangrijk is, niet doen.
als je twijfelt dan wel toch méér wilt:
raadpleeg dan gidsen in jouw geloof