Adam en Eva kregen 2 kinderen (zonen); KaÏn en Abel. De één doodde de ander. Hoe is de rest van de mensheid dan ontstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
7K

Antwoorden (13)

Krijg je dit weer. De mensheid is 1 van de resultaten van miljoenen jaren evolutie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is de vraag niet, je meld je eigen hypothese bij een vraag over een andere hypothese.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hypothese? laat me niet lachen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat er veel meer nodig is om jou aan het lachen te krijgen..........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hyphothese ja, dat word gieren achter pc dus:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1. Bovendien geef je een reactie, en geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het antwoord zit er gewoon in hoor, namelijk dat er geen antwoord op de vraag is omdat de vraag onjuist is. Al vind ik Cantares antwoord erg goed/leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jouw interpetatie en geloof, en nee geen antwoord op de gestelde vraag, ook niet impliciet wat je als verweer voert, omdat die optie in de vraagstelling niet word gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie zin. Maar als ik vraag wat de voertaal in Spanje is, Slowaaks of Chinees, wat is dan het goede antwoord? Spaans mag niet, want die optie wordt niet in de vraagstelling gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier gaat het over verieerbare feiten, dus kan je de vraagsteller corriceren. de evolutie icm oerknal is dat net als de bijbel in wetenschappelijke zin niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zo scherp en adrem. Dit is een vraag waar iemand een vriendelijke antwoord op wil hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan mag het raadsel "Het is rood met groene spikkels en het is geen aardbei" (stiekem toch een aardbei) zeker ook niet? En wat is er nou weer verkeerd met scherp en ad rem? Ik zie dat als twee fantastische eigenschappen.
En een antwoord die van alles losmaakt bij verschillende mensen verdient ten alle tijden een +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
scherp en adrem zijn positieve eigenschappen.
Wat heeft 1 of 2 zonen met het onstaan van de mensheid te maken? Twee zonen kunnen ook samen de mensheid niet doen groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Awan en Azura kwamen om de hoek kijken en waren leuke dames...staan in een ander boek dan Genesis in de bijbel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit de rest van de mensen, die niet in het paradijs woonden en met wie onder andere Kain getrouwd is en zich heeft voortgeplant. Dat teken (kainsteken) kreeg hij ook niet alleen zodat zijn vader en moeder hem zouden herkennen natuurlijk.
Of geloof je werkelijk dat dit symbolische verhaal op waarheid berust ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet vooral geen verhaaltjes geloven... En zeker de bijbel niet letterlijk nemen...

De mensheid is zelfs niet ooit ontstaan, die ontstaat nu nog steeds in zijn volle glorie... Dus het ontstaan is er nog steeds, nu ook nog... Volgend jaar zijn er weer veel meer mensen op deze planeet... Vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kregen meer kinderen dan alleen maar Kain en Abel. Genesis 5:4

Toegevoegd na 12 minuten:
Heel Genesis 5 beschrijft meerdere generaties. Neem de moeite om het te lezen en dan heb je antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Volgens genesis kregen Adam en Eva nog een zoon. Dit is nadat god Kaïn had gezegd dat hij moest vertrekken (Kaïn was bang dat hij door iemand - wie? - zou worden vermoord) en Kaïn daadwerkelijk vertrok naar een ander land en daar een vrouw (hé, een ander land met volk dat dat land bewoont?) trouwde en minstens één kind verwekte. Helaas bq24, die generaties van jou die in genesis 5 staan (de stamlijn van Set) verandert er niets aan dat genesis 4 (waarin o.a. de stamlijn van Kaïn wordt beschreven) niet kan kloppen als het waar zou zijn dat Adam en Eva de stamouders zijn van de gehele mensheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*** Bijbelteksten ***
3 En A̱dam leefde voorts honderd dertig jaar. Toen werd hij de vader van een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn beeld, en hij gaf hem de naam Seth. 4 En de dagen van A̱dam nadat hij de vader van Seth was geworden, werden achthonderd jaar. Intussen werd hij de vader van zonen en dochters.
hoe de 3e generatie tot stand kwam wordt niet omschreven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees heel Genesis 5 maar. Daar worden veel meer generaties beschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Set kan nog een kind verwekt hebben bij één van die andere dochters van Adam (dus een zus van set) die in Genesis 5 worden genoemd. Hoe Kaïn een vrouw uit een ander land volk kan bevruchten in genesis 4 wordt daardoor niet verklaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kain verwekte ook een kind bij een zus. Wie zegt dat hij vertrok voordat er meer kinderen waren geboren? In Gen. 5 worden de generaties uitgebreid beschreven, dat wil niet zeggen dat het gebeurde na wat er in Gen. 4 beschreven word. En wie zegt dat het een ander volk was? Waar staat dat Kain daar alleen heen ging?
Maar ja, dit zijn de discussies die altijd ontstaan als er een vraag word gesteld over het bijbel verhaal. Dus kunnen we nog uuuren door gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de bijbel noemt niet hoe t zover kwam,wij kunnen alleen raden
Hoe komen we erbij om te denken* dat er niet meer mensen bestonden dan die in de Bijbel beschreven staan?

Het is een verhaal. Een verhaal wat leidt tot de geboorte van Jezus. Alleen wat belangrijk was in de lijn daar naar toe werd opgeschreven.

*) Wij denken dat we in onze beschaving alles weten en alles kunnen. Maar ons denken is m.i. beperkt. Iemand uit binnenlanden van Afrika of een ander inheems land lacht om ons tijdgebonden denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie de bijbel niet als geschiedenis boek dat is het namelijk niet.
Als je al geloven wil, geloof dan in de boodschap die het boek uitdraagt, dan is alleen het verhaal van het goed en kwaad van belang als het om Adam en Eva gaat.
Maar dat is mijn kijk erop en zo zijn er zoveel verschillende manieren om de bijbel te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb pas deze vraag gesteld. Kijk bij Adam en Eva waren de 1e mensen. Dan krijg je een mooie uitleg te zien met als beste antwoord wat ik heb gekozen. Je kan vinden door deze woorden in te typen in de kolom zoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een terechte opmerking +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Ricky
Historisch worden alleen zonen benoemd en dochters niet. Vrouwen worden in de Bijbel alleen daar genoemd waar dit een verhaaltechnische reden heeft maar in de geslachtsregisters komen ze niet voor.

Adam en Eva hadden overigens nog een zoon: Set die als ik het verhaal goed begrepen heb is geboren na de dood van Abel. Het verhaal van Kaïn en Abel spreekt ook van andere mensen. Nergens in de Bijbel wordt uitgelegd wie dat dan mogen zijn. Gen 5:1-32 beschrijft de stamboom van Adam tot Noach.
In Gen 6:1-4 wordt ook gesproken van 'zonen Gods' die vrouwen namen uit de dochters der mensen en daar kinderen (vaak Nephilim of reuzen genoemd) mee kregen en dat lijkt God de mensen nogal kwalijk te nemen maar wie die 'zonen Gods' nu eigenlijk zijn wordt wederom nergens uitgelegd (er wordt tegenwoordig een hoop over beweert, sommige beweren dat het engelen waren, andere buitenaardse wezens...).

Na het verhaal van de zondvloed (Gen 6:5-9:7) ontstaat de rest van de mensheid zoals we die kennen uit de nakomelingen van Noach en zijn familie.

Nog een kleinigheidje: in Gen 6:7 zegt God: Ik zal de mensen, die Ik geschapen heb... etc... Ik heb het persoonlijk altijd frappant gevonden dat er niet gewoon staat: Ik zal ALLE mensen.... bla bla bla...
Net als met Gen 4:14 "... ieder die mij ziet..." ook suggereert dat er meerdere stammen waren.
In gen 3:16 verteld God dat Eva vanaf dan met veel meer moeite de zwangerschap zou dragen en dat baren pijn zou gaan doen. Echter: Kaïn wordt pas in Gen 4:1 geboren. Het heeft me altijd een nogal vreemde straf geleken om voor iemand iets moeilijker te maken zonder dat vergelijkingsmateriaal voor handen is. Het komt bij mij een beetje over als een Ethiopiër vertellen dat hij geen kaviaar meer krijgt.

maw: hoewel er in het begin van de Bijbel niet over gesproken wordt, zijn er wel degelijk passages die mij doen vermoeden dat er andere mensen waren. Maar nu zal ik me wel behoorlijk op glad ijs begeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie metafoor van die Ethiopiër +1
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
van op glad ijs begeven leer je ook :) zonen gods is een moeilijk onderwerp, in diverse vertalingen word dat verschillend genoemt,normaal zou je zeggen de engelen.maar omdat ze van gods wegen afdwaalde neemt god de naam engelen(of zonen ) van ze weg en veranderen ze in demonen. volgers van de duivel, niet van god.eigenlijk is dat net ziets als een goed persoon een goed mens noemen en een slechte een slecht mens. vermoedelijk waren toen een deel van adam en eva's kinderen of kleinkinderen al verspreid. of engelen ooit zonen van god werden genoemt weet ik niet, de meeste zeggen jezus is zijn enige zoon, maar zoals ik het lees is jezus zijn enige GOEDGEKEURDE zoon die onze weg tot vergeving mogelijk maakt,daarbij kan hij ook al andere broers en zussen hebben gehad. ik zit ook met een van jouw problemen, bij mij staat er barensween heftiger maken, ik ga dat zeker verder onderzoeken, daar ik niet snap hoe je iets zwaarder kan maken wat je nooit gehad hebt.
Zoals eerder genoemd zegt de Bijbel (Genesis 5:4) dat Adam en Eva behalve Kaïn, Abel en Seth nog vele zonen en dochters hebben voortgebracht. Simpel dus trouwde men toen met zijn eigen zus. Op zich zijn we allemaal broers en zussen van elkaar. Dus toen Kaïn vertrok met zijn vrouw, vertok hij met zijn zus.
Maar niet alleen toen speelde dit een rol.
Na de Zondvloed, waren er ook maar 8 personen over.
De kinderen van Sem, Cham en Jafeth trouwden dus ook met elkaar.
Waarom kon het toen wel en nu niet?
Dit omdat Adam en Eva volmaakt waren. Dit hadden ze verloren. Maar daar de toenmalige nakomelingen dichterbij die volmaakt waren, waren de kans op afwijkingen geringer.
Nu we verder weg zijn zijn de afwijkingen en degeneratie veel groter. Zelfs tussen neven en nichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doordat het wederom 1 groot verzinsel is, en een spannend verhaal verkoopt gewoon beter dan de realiteit.

god is mac donalds (voor de domme en luie)