Waar is de begraafplaats rond Parijs "Cimetiere du Pretres"?

Graag zou ik de correcte naam, plek of website weten van de Cimetiere du Pretres rond Parijs. Het gaat om het achterhalen van informatie van iemand die daar begraven is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je Cimetière du Père-Lachaise?
Antoni
8 jaar geleden
Cimetière de prêtres betekent begraafplaats van priesters. Daar zullen er verschillende van zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is mij bekend wat de vertaling is, maar dit de gegevens die ik heb. En ik bedoel niet Cimetière du Père-Lachaise of het moet zijn dat die een Cimetiere du Pretres heeft. Ik bedoel een Cimetiere met een speciaal deel voor Pretres.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
er is bij mijn weten geen begraafplaats die zo heet, in of rond Parijs. Dus wellicht een deel van een begraafplaats of een begraafplaats die niet openbaar is bij een kathedraal of klooster o.i.d. Je zou een kans kunnen maken op meer info bij stamboomforum.nl
Daar zitten mensen die zich bezig houden met genealogie en ook mensen met Franse roots. Wellicht dat iemand iets weet of dat ze mee kunnen denken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Was deze persoon Nederlander? Woonde hij in Frankrijk? Er zijn natuurlijk ook manieren om achter gegevens van een overleden persoon te komen. Maar dat weten ze op het stamboomforum ook
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En anders kun je misschien info vragen bij het Frans consulaat of de Franse ambassade.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je dat nog niet hebt gedaan tenminste.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze persoon is geboren in Nederland. Maar woonde en werkte in Frankrijk waar die ook gestorven is. Beroep priester. Het is waarschijnlijk een kloosterbegraafplaats. Ik had gehoopt dat hier antwoord te krijgen, want bij het stamboomforum zijn ze niet zo snel als hier. Ik heb nog niet de stap gemaakt naar de Franse consulaat. Of naar de Nederlandse ambassade in Frankrijk.
Amadea
8 jaar geleden
Weet je van welke orde dat klooster was of hoe het klooster heette? Zo lijkt het mij waarschijnlijker om achter de begraafplaats te komen, want de kloosterkerkhoven zijn anders toegankelijk dan openbare begraafplaatsen.

Het beste antwoord

Prêtres is priesters. Je zou verwachten dat er dan een specifieke begraafplaats voor priesters in Parijs zou zijn, maar die is er niet. De link geeft alle begraafplaatsen van Parijs. Er is er geen die in de buurt komt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag is rond Parijs. Zijn of waren er niet specifieke begraafplaatsen voor priesters in Frankrijk?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb in heel Frankrijk gezocht, niks gevonden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is het enigste antwoord, dus dan ook het beste, maar in de reacties is het beste antwoord gegeven.