Wat krijgt een vrouwelijke zelfmoord terrorist?

Vraag van mijn dochter.
War krijgen vrouwelijke zelfmoord terroristen ( zoals in de metro in moskou).
Mannelijke worden geloof ik 70 maagden in het hiernamaals belooft, maar wat wordt een vrouw belooft dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder geval een lange gevangenis straf tot levenslang en wellicht de doodstraf. Dat ligt aan het land wat veroordeeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat lijkt me sterk als ze haar eigen heeft opgeblazen.
Goed de vraag lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel slim hoor,Jeroen,de doodstraf als je al dood bent,daar zullen ze van schrikken!
Ivana
14 jaar geleden
Ik denk dat vrouwen beloofd wordt, dat ze nooit geen vaten meer hoeven te wassen.
Dat doen dan alle aanwezige mannen en die vaten is zo groot, dat er nooit een eind aan komt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zullen dan wel bij die maagden ingedeeld worden. Want daar hebben ze er nooit genoeg van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
70 mannelijke maagden... vrouwen vinden het ook spannend om een man te 'ontmaagden' dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heet dat niet "ontmannen"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een leuke vraag!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vond ik ook, daarom ook eigenlijk de credits voor mijn dochter :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud ze is, maar het werkelijke verhaal over onderdrukking, verkrachting en psychische druk is niet makkelijk aan een kind uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16 jaar... dus dat moet lukken :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat er eens luisteren naar het interview (in mijn link).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal het morgen allemaal op mijn gemak eens na luisteren, nu eerst maar mijn nestje opzoeken.
Dank jullie wel voor alle reacties in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goeie vraag

Het beste antwoord

Hier zijn ook wel serieuze antwoorden op te geven. Heel recent is hier een artikel over geschreven door Dr. Anat Berko. Zij heeft veel interviews gehouden met vrouwelijke terroristen. Over het algemeen, zegt ze, is juist niet de ideologie de belangrijkste drijfveer, maar fysiek, seksueel en psychologisch misbruik. Dat is anders dan bij mannelijke terroristen.

Ook voor vrouwen is er na het martelaarschap een passende hemelse beloning. Uiteraard geen 20 maagden, zoals voor mannen. "Eén van de vrouwen die ze in de gevangenis sprak wist zeker dat vrouwen in de hemel niet menstrueren. En in de hemel hoeven ze niet te bidden dat ze kinderen zullen krijgen en ze hoeven ze ook niet te baren."

Toegevoegd na 7 minuten:
De links bevatten wel goede Engelstalige bronnen.

Voor een Nederlangstalig gesprek n.a.v. de aanslagen in de Londense Metro, een interview met terroristendeskundige Beatrice de Graaf. Zij komt binnenkort met een boek hierover uit. Klik op onderstaande link op het knopje Audio MP3.

http://www.radio1.nl/contents/14322-psyche-van-de-vrouwelijke-terrorist

Toegevoegd na 15 minuten:
In Tsjetsjenië zijn er heel veel mannen in de oorlog gesneuveld en het lijkt logisch dat er gewoon minder mannen "over" zijn. In 2000 is er een groot onderzoek uitgevoerd naar dit probleem. Hieruit bleek dat vooral post traumatisch trauma's de grondslag waren voor het vrouwelijk terrorisme (bijvoorbeeld verkrachting, verlies familie). Daarnaast wordt in een aantal culturen de vrouw als minderwaardig gezien en al helemaal als hun familie ook is gedood. Ze krijgen dan het idee opgedrongen dat ze net zo goed zichzelf op kunnen blazen om zo hun eigen eerwraak uit te voeren.

In het interview op radio 1 wordt dit duidelijk uiteengezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet triest dat voor vrouwen, een verlossing uit dit aardse bestaan al genoeg reden is om zich op te blazen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik luister net het interview af. Heel schokkend ook hoeveel dubbel misbruik er van zulke vrouwen wordt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank. Wel jammer dat je dat dan zo zelden ziet hier. Ik wist het antwoord ook niet, maar heb me even ingelezen en in dit geval geluisterd. Ik vind het leuk om zelf ook zo iets te leren van een onderwerp. Sommige mensen willen kennelijk alleen maar punten scoren. Toen ik de vraag zag kwamen er alleen maar rare reacties op. Dat is best raar, omdat het een hele goede vraag is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt namens mijn dochter en ook namens mij natuurlijk voor alle moeite.

Andere antwoorden (4)

Mijn eerder gegeven antwoord (knoflooksaus) maar zelf verwijderd.
Wat ik wél eens hebt opgevangen, is dat de overige gezinsleden of familieleden worden voorzien van een aanzienlijk geldbedrag.
Tevens wordt de druk om het te doen verder verhoogd door de overige gezin en familieleden te doen laten stijgen in aanzien en respect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waar slaat de knoflooksaus dan nu op? Ik heb net het hele interview nog eens afgeluisterd en daarin wordt aangegeven door Beatrice dat de vrouwen vaak juist geen familie meer hebben en heel getraumatiseerd zijn. Natuurlijk kan geld ook wel een drijfveer zijn, maar ik meen dat dit meer speelt bij mannelijk terrorisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook nog een goed artikel uit Trouw gevonden.
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article1841667.ece/Dodelijke_emancipatie.html
de hel dat is het enige juiste antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop heel veel spijt!
In de hel dan he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk het zelfde wat de mannen krijgen