Waarom wordt er in rap/house/metal/... muziek veel Gods Naam gelasterd en over de dood en verdoemenis gespot?

Neem als voorbeeld:
- Eminem
- Ramstein
- ACDC
- Metellica
- Bon Jovi
- KMFDM
- ICP
- Ozzy Osbourne
- Linkin Park
- etc... etc... ect...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan ergens nog begrijpen dat god met een hoofdletter wordt geschreven, maar waarom wordt in dit zinsverband ook "naam" met een hoofdletter geschreven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het tot God behoort, net als dat je "Zijn Baard" zou kunnen schrijven. Maar alles behoort toch tot god? Waarom schrijven we dan niet alles met een hoofdletter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al Suniram...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar daarna stel ik nog een vraag die uit de eerste vraag voortvloeid.. Maar ik wist niet dat het "correct" was om Naam dan ook met een hoofdletter te spellen:) Wel leuk om zoiets te weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als alles tot God zou behoren dan zou de duivel ook met een hoofdletters geschreven moeten worden. Het is uit eerbied, net als dat met een ieders naam "bv Suniram" met een hoofdletter begint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer Guidance :(

Antwoorden (7)

Omdat fundamentalitische religie zo onverzoenlijk is krijgen die groepen een reactie van mensen die zich daardoor aangevallen voelen. Je zal nooit in de genoemde muziek iets horen over niet fundamentalistische religies (als die uit Azie). Jouw eigen image is als aggressief genoeg en ook al reden genoeg om terug te slaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Om beter te lezen: klik op afbeelding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij hellbound trash. Dat werd mij althans vertelt door de dominee die bij mijn ouders langs kwam, omdat ik van de Gereformeerde baisschool naar de opebare basisschool ging, omdat ik dan niet meer de drukke Rijksstraatweg in Haarlem behoefde over te steken. Ik als kind van 9 jaar hoorde dit de dominee tegen mijn ouder zeggen (letterlijk, alleen in het Nederlands) terwijl ik op de achtergrond luisterde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dominees zijn slechts mensen als jij en ik, dom dat 'ie dat zei.
Met alle respect voor je geloofsovertuiging...

Ik ben van mening dat je, je erbij neer zult moeten leggen dat de wereld al sinds het verdwijnen van de Inquisitie veranderd. En dat Gods woord, dan wel Gods vertegenwoordigers op aarde niet meer het laatste woord hebben, of het laatste woord is...

En wat is er trouwens mis met een protest lied als 'Killing in the name of' van Rage Agains The Machine? Even los van het grove taalgebruik ging dit wel over het feit dat er in LA een neger door 4 agenten was doodgeknuppelt als een babyzeehond...

En ik hoor ook liever 'Lucifer Rising' van Inkubus Sukkubus dan 'Hallelua' van Lisa (of was het nu Liza?)

Je moet gewoon niet zo overdrijven naar mijn mening en in mijn visie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is nu het antwoord op de vraag m.b.t. 'waarom' ..?
Ha, die Bvb;

De bands en artiesten die je noemt verzetten zich vaak tegen de (over)heersende cultuur, machten, normen en waarden en de gevestigde religie maakt daar deel van uit. En een beter vorm van bewijzen dat je leeft dan te spotten met de dood is er toch ook niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het scoort, en daarom doen ze dat... Het heeft succes en dat ze dat neerzetten wordt van ze verlangt... Daarom doen ze het...
En dat is het publiek, het gehoor dat de producten koopt, dus het is een wisselwerking... Daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een groot deel van de genoemde artiesten, overigens staan er een aantal tussen die je waarschijnlijk verkeerd begrijpt, richt zich op jongeren. Deze jongeren (eigenlijk alle zelfdenkende jongere) zetten zich in hun puberteit af tegen waar hun ouders voor staan (door hormonen, sociale contacten, etc), maar ook tegen alles wat hen probeert te sturen. Dit is dus onder andere, maar niet uitsluitend: Ouders, regering, religie, het leven zelf, vast liggende feiten als de dood, werken om te leven, etc.

Het gebruik van vloekwoorden die voor jezelf geen waarde hebben, is niet automatisch spotten of lasteren. Het is pas lasteren wanneer een toehoorder dit als zodanig opvat en/of als de uitspreker het ook zo bedoelt.

Wat zegt een 'Christen' die zich met een hamer op de vinger slaat?? 'Oeps', 'Tja, andere kant nog eens', 'verdikkeme'? Of verdorie (gekoppeld aan Sodom en Gomorra), (god)(ver)domme (zelf verafgunsting tegenover een god)?

Communicatie is een moeilijk ding en muziek maakt het vaak makkelijker. Het is wel zo dat communicatie makkelijker wordt als beide kanten geen verwachting hebben over de bedoeling en bij onduidelijkheid vragen om verduidelijking. Waar het vaak mis op gaat, is het aannemen (assume makes an ass (ezel, als je dacht aan kont) of u and me) dat er iets wordt bedoeld. Als je van de positieve kant uitgaat raakt het je minder en heb je minder kans op hartkwalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De schrijvers van die liedjes willen zich misschien bevrijden uit een jeugd die ze als beknellend hebben ervaren. Als je religieus bent kies je misschien eerder gospelachtige muziek.
Even een zijpad van het christendom: er is nu een film uit over de islamitische punkbands die opbloeien in Amerika. Zeggen dingen die anderen, meer conservatieve moslims, als godslasterlijk ervaren maar doen dit om de meningen van de moslimjongeren te veranderen, zeggen dingen als: wij dragen dit lied op als eer aan alle homo's in de wereld.
Dat mag volgens bepaalde stromingen van het christendom ook niet. Zowiezo zijn ze tegen het feit dat muziek volgens het merendeel van de islamgeleerden in de islam verboden is. En zijn dus al verkeerd bezig omdat ze muziek maken.
Enkele bands die je noemt zijn Amerikaans en in Amerika is het christendom zo belangrijk dat je als politicus moet zeggen dat je religieus bent en je zinnen doorspekken met aanroepingen aan god enzo. Daar kunnen mensen zich tegen gaan verzetten.
Er bestaan maar enkele bands die echt overtuigd satanisten zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat Marilyn Manson aanhanger is van de satanische kerk en als ik me niet vergis gebruikt de Succubus de symboliek van dat geloof. Interessant eigenlijk, ga ik me eens meer in verdiepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze boos zijn.
En niet-christen.