Kun je aan het uiterlijk van iemand zien of hij Soeniet of Sjiiet is?

Kun je aan het uiterlijk zien of iemand Soeniet of Sjiiet is? Hoe kan men onderscheid maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat denk ik niet.

Het beste antwoord

Nee dat kan niet. Alle mensen die uit die omgeving komen lijken op elkaar. Net als een Nederlander en een duitser vraag een Amerikaan wie er Duits is en wie Nederlander en waarschijnlijk zou die het niet weten. Ik ken zelf iemand die naar Israel ging voor werk. En daar ook samen werkte met Arabieren kwa uiterlijk kon hij israeliers en Arabieren moeilijk uitelkaar houden. Het is natuurlijk wel te zien aan kledij of cultureel bepaalde dingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar je kan niet zo zeer zien. Wat iemand gelooft of waar die bij hoort aan zijn uiterlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Er zijn geen uiterlijke uitingen bij moslims waaraan je dat verschil kunt zien.

Als moslims, en moslima, eventueel te herkennen aan bijvoorbeeld baarden en hoofddoekjes maar dat hangt er vanaf hoe streng ze in hun geloof zijn. Hoe strenger, hoe herkenbaarder. Maar verschil tussen soennieten en sjietten is niet te zien.