Stel ik begin een religie waarin de bivakmuts centraal staat, mag ik deze dan wel dragen op straat en tijdens het tanken?

N.A.V. de sluier vraag.

Stel dat ik een religie begin, waar mensen zich laten registreren en de bivakmuts dragen omdat dit als symbol voor het "ons" geloof is gekozen, mag ik deze dan dragen op straat onder het mom van vrijheid van religie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je het lang genoeg volhoudt wel.

Dat heet dan geen religie maar een sekte. Er is geen ruimte voor sektes en nieuwe religies meer. Ze zullen gelijk in de kiem gesmoord worden.

Nog wel, maar dan richt Gertruda Wilders de anti-bivaksmutspartij op on de naam, partij voor het gehele gezicht (PGG) ...

Ja dat mag. Mits er een foto van je gezicht op de voorzijde van je bivakmuts staat.

Dat gaat je hier in nederland niet lukken, echter in Canada kan dat wel, een of andere rare wet. Het record is een kerel die en geloof heeft uitgevonden waar je een dag per aar hoeft te werken. Met succes werkt hij dus nu een dag per jaar voor een compleet jaar salaris.

Ja hoor tijdens het tanken wel, maar als je gaat betalen zou ik als baliemedewerker je er niet inlaten. Want je kunt een potentiele overvaller zijn. Afdoen of ik bel de politie. Zo simpel is het!

Pfff....

Ik geloof niet dat het verboden gaat worden in jouw geval. Je mag hem nu ook al dragen, zonder godsdienstig voorschrift. Bloot over straat lopen, daarentegen mag niet. Ook niet om godsdienstige redenen.

Ware religie, cq bewustwording, wil juist ontmaskeren ipv versluieren. Openbaren, ipv verbergen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100