Wat is de grootste niet-abrahamitische geloofsrichting in Nederland?

"Groot" in de zin van: aantal aanhangers / volgelingen.

9 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben enigszins verbaasd dat met name jij deze vraag stelt, aangezien het antwoord eenvoudig te vinden is. (no offence...)
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik had er domweg niet aan gedacht op Wikipedia naar "religie in Nederland" te zoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan natuurlijk; ik was gewoon nieuwsgierig.

Het beste antwoord

Dat is het hindoeïsme (pakweg 1,4% van de bevolking)
Of je moet het atheïsme/agnosticisme als geloofsrichting beschouwen... dan hebben we het ineens over 51,3% van de bevolking.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rabelais, volgens jouw eigen link zijn er meer boeddhisten (170.000) dan hindoes (150.000) in Nederland. Of lees ik die tabel na zo verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zijn ledentallen van religieuze groeperingen/organisatie.
Niet iedere religieuze is ook daadwerkelijk aangesloten bij een groepering/organisatie. In de taartdiagram is een verschil te zien van 0,2 procentpunt ten faveure van het hindoeïsme ten opzichte van het boeddhisme wanneer inwoners van Nederland sec wordt gevraagd welke religie ze aanhangen.