hoe word je wiccaleraar?

Ik ben al een tijdje wiccan en ik wil later wel misschien wiccaleraar worden. Maar welke opleiding moet daarvoor doen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb zelf geen leraar gehad. Dus ik kan het ook niet vragen aan eentje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag het eens aan de persoon die jou het geleerd heeft.

Het beste antwoord

Er zijn geen (erkende) wicca studies waar je een diploma behaalt en plotseling professioneel leraar bent. Het is een religie, geen kunde. Bij het Christendom kun je inderdaad theologie studeren en vervolgens leraar (priester) worden. Uiteraard is het Christendom veel grootschaliger.
Als jij mensen iets wilt leren over Wicca, dan kun je dat in je sociale cirkels doen, en als er echt heel veel over weet dan zou je lezingen kunnen geven aan mensen die daar interesse in hebben. Verwacht geen vetpot, maar als Wicca je passie is dan zou dat je niet moeten stoppen