Welk geloof heeft wereldwijd de minste aanhangers?

13 jaar geleden
in: Religie
1.9K
Kimath
13 jaar geleden
Een geloof dat je nu in 5 minuten zelf bedenkt, die heeft dan maar 1 persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geloof van Peter r de Vries
;-)
bamibal
13 jaar geleden
The church of the Fonz
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Father,_the_Son,_and_the_Holy_Fonz
bamibal
13 jaar geleden
Of het Vliegend Spaghetti Monster
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster

Het beste antwoord

Er zijn geisoleerde indianen stammen, af en toe worden er kleine stammen ontdekt die nog nooit contact met de buitenwereld hebben gemaakt.
Het is aannemelijk dat zulke stammen religies hebben die door slechts honderden of zelfs nog minder mensen belijd worden.
Het antwoord is m.i. niet te geven op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jaïnisme met ongeveer 5 miljoen aanhangers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Youp van 't Hek heeft zijn eigen geloof met maar één aanhanger namelijk hijzelf.

‘Mijn God heet Oelikoeli en Oelikoeli heeft maar één gelovige en die gelovige ben ik. Hoe ik Oelikoeli ken? Door zijn profeet Jean-Marie, een hoogbejaarde zwerver die mij ooit over hem vertelde. Jean-Marie is inmiddels dood. Hij is 3 februari 1981 zeer bewust onder een auto gelopen in het Parijse tunneltje waar zestien jaar later Prinses Diana zou omkomen.’
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het weleens het Ietsisme of Somethingism zou kunnen zijn. Het is een relatief nieuwe 'religie' waarbij de volgers niet geloven in een kerkelijke stroming of orthodox geloof maar wel geloven dat er "iets" is. Ze geloven allen dat er iets meer is tussen hemel en aarde maar de invullingen daaraan en de overtuigingen daarbij variëren bij Ietsisten enorm. Er zijn maar weinig Ietsisten te vinden die exact dezelfde overtuigingen hebben, en dat terwijl zo'n 40% van de Nederlanders Ietsist is. Het is een religie die typisch is voor onze tijd en die deels ontstaan is door de ontzuiling en de steeds verdergaande individualisering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rastafari's volgens Wikipedia en andere websites. Als je Scientology en Wicca en dergelijke niet meetelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pastafarianisme