Mag je als Rooms-Katholiek lid worden van de EO?

Mag je dan bijvoorbeeld ook naar de EO-Jongerendag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.7K

Het beste antwoord

Ja hoor, je mag lid worden en je mag naar de jongerendag. Sterker nog, je hoeft helemaal niet te geloven.

Toegevoegd na 3 minuten:
De EO heeft als doelstelling om "Mensen met Jezus in aanraking te brengen". Die visie zullen ze verspreiden, zeker onder de leden en zeker op zo'n jongerendag. De Rooms Katholieke kerk valt ook onder het christelijk geloof en past dus in dezelfde visie.

Voor die jongerendag hoef je ook niet lid te worden van de EO als omroep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist: +

Andere antwoorden (2)

Je mag alles doen wat je hart je ingeeft om God te zoeken
want alle geloven zijn NIET perfect , alleen God is perfect
Hij zoekt jou door middelen van zijn woord en gebeds huizen , als je met je hart
God zoekt , zul je hem ALTIJD vinden , dus ook bij de eo of ncrv of kro
of welk geloof dan ook , dat de Bijbel als het ware woord van God belijd
Daar staat in "zoekt eerst het koninkrijk der hemelen, en alle dingen
worden u toegeworpen " er staat niet in of het goede of slechte dingen zijn
maar het zijn dingen die je louteren , en dichter bij God brengen
En God zelf zal je bevestigen en schragen (naar zich toe trekken) Ps 87
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk mag je daar als mensen naartoe.

Maar luister je wel eens naar Radio Maria. Zie hun website en kijk naar de programering. Tussen 17.00 en 19.00 uur hebben ze bijna elke avond een jongerenprogramma. Waar ik als niet RK persoon, maar wel als christen, graag naar luister. Ook organiseert de RK kerk in jouw omgeving regelmatig programma's voor jongeren.
Als christen is voor mij Radio Maria dé zender.

Fijn dat je die vraag stelt en dat GOD in je hart mag gaan wonen.
Trek je daarbij niets aan wat anderen ervan vinden, als je naar een EO-jongeren dag gaat. Nodig bekenden uit om samen te gaan, of kijk op de site bij bv. de PKN gemeente of regionaal, gaan er vaak bussen naar de EO jongerendag. Samen je geloof beleven en er over praten. En het allerbelangrijkste het in de praktijk brengen. Wees anders. Dit gaat met vallen en opstaan. Boven alles is GOD liefde, speciaal voor jou.