Waarom wordt er nooit gevloekt in de naam van Allah of Mohammed?

Graag geen vloeken citeren aub!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat nooit gebeurt kunnen we ze toch ook niet citeren?

Het beste antwoord

Dat zou kunnen omdat gelovigen hun leven onbeduidend vinden ten aanzien van hun God ( Allah ) en Profeet Mohammed.
Tweedens zou het kunnen zijn dat ze dit wel doen, maar a: wij het niet verstaan, b: ze het in stilte doen.

Wij zijn nogal luidruchtig en vinden vloeken een onderdeel van ons taalgebruik, zij die vloeken denken met die krachttermen stoerder te zijn, of hebben gewoon een slechte opvoeding genoten.

Overtuigende Christenen, Joden of dergelijke zul je ook zelden horen vloeken en doen ze het wel gebruiken ze verbasteringen die de lading voor hen wel dekken maar naar de buitenwereld afgezwakt overkomen.

Boeddhisten hoor je ook nooit vloeken in de naam van Boeddha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Wie zegt dat ze dat niet doen! Elke cultuur kent krachttermen en verwensingen. Die beginnen soms met:
Moge..... (en dan de verwensing) .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moslims vloeken ook in de naam van Allah, net als Christenen in de naam van God.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik een tegenvraag stellen? Hoe weet je dat dat niet gebeurt?
Volgens mij wordt er in iedere godsdienst gevloekt/verwenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is deels cultureel bepaalt. In Nederland wensen we elkaar ziektes toe. Als je in het buitenland iemand "krijg de k@nk3r" toewenst, kijken ze je meewarig aan. Andersom, als iemand zegt "je moeder is een h03r", denkt een Nederlander vaak "wat een sneue persoon", in het buitenland moet je na zo'n opmerking vaak rennen (voor je leven).

In West-Europa is de cultuur van vloeken door de eeuwen zo gegroeid. In het Midden-Oosten en Azië is dat op een andere manier gebeurt. Dat is niet alleen met vloeken zo, maar ook met muziek, martelmethoden, beleefdheidszaken of scheldwoordkeuzes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook verwensingen gaan vergezeld van "Bismillahir-Rahmanir-Rahim".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze allemachtig zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat inderdaad niet gebeurd.
Als Nederlander herken je een moslim vloek toch niet ?
14 jaar geleden
Moslims vloeken aanzienlijk minder dan christenen en mensen die niet kerkelijk betrokken zijn. De 22 procent van de moslims die wel eens vloekt, doet dat met Nederlandse vloeken. Onder moslims is het zeer uitzonderlijk om de naam van Allah te misbruiken. Er bestaan weinig Allah-vloeken en de vloeken die wel bestaan, zijn veelal bedacht door niet-moslims.

Het vervloeken van mensen die slecht zijn, is voor het gevoel van moslims niet per definitie verkeerd. Ze kennen ook heel wat vervloekingen: “Moge God je vervloeken”, “Moge God je ziel wegnemen, “Moge God je geven wat je verdiend hebt.”

Menigmaal zul je een moslim horen zeggen "Astagfir-allah" (Moge Allah mij vergeven) bij het zeggen of doen van iets wat niet helemaal door de beugel kan.

In de islamitische wereld wordt het dagelijks leven nog sterk door de religie bepaald. Ook voor veel moslims in Nederland is er niets in het leven waar God niets mee te maken zou hebben. Om die reden is er mogelijk een wat groter besef als het om vloeken gaat.