Kan een moslim die een relatie heeft met een niet-moslim afstand doen van zijn/haar geloof?

Iemand heeft een relatie met een moslim, welke zegt zijn/haar geloof af te werpen voor deze relatie. Kan dit zonder dat hier bepaalde gevolgen aan vast zitten??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

De gevolgen zijn voor jezelf, dit is iets tussen jou en Allah waar je later zelf verantwoording voor af zal moeten leggen.

Dus ja, je kunt hiervoor kiezen maar in de regel zal het niet veel voorkomen. Wanneer je eenmaal 'het rechte pad' hebt gevonden, is er in de regel niemand die je er vanaf kan krijgen.

Dat families hier op z'n zachtst gezegd niet blij mee zijn, lijkt me duidelijk. En onderschat de invloed van de familie niet als het om iets groots gaat als afstand nemen van je geloof. Zeker als het de islam betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hij zou het kunnen doen maar de kans bestaat dat hij dan wordt verstoten van zijn familie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan. Misschien dat de omgeving in eerste instantie moeilijk gaat doen, maar iedereen is natuurlijk vrij om te geloven of niet te geloven wat hij wil.
14 jaar geleden
Natuurlijk, het staat iedereen vrij om wat religie betreft, tot andere inzichten te komen. We leven in een vrij land.
De geloofsgenoten van de betreffende moslim zullen het, waarschijnlijk nu nog, misschien in Nederland niet meer zo erg, zullen hem als ""afvallige"" zien. En dan hij last krijgen met die voormalige geloofsgenoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar dat is heel gevaarlijk, vooral voor vrouwen. Het heet Ridda en daar hebben ze een goede pagina op wikipedia over.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ridda
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij moet het niet aan de grote klok hangen, dan kan het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan dat... ieder mens is vrij om te geloven wat hij of zij wil geloven.

Maar het zal vaak niet eenvoudig zijn, net zo min als voor christelijke mensen. En hoe orthodoxer de opvoeding, hoe moeilijker het is om er echt van los te komen.