wat gebeurd er in een ´jehova getuigen´ gezin als er een baby is geboren en hoe zit het met de kraamzorg en verdere kraamgezin?

ik wil meer weten over de jehova getuigen, en vooral over iemand die een baby heeft gekregen. Komt er bijv. een kraamverzorgster?

Welke gevolgen heeft deze leefwijze voor de zorg aan een pasgeborene en het huishouden/kraamgezin?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
3.6K

Antwoorden (2)

Getuigen van Jehova mogen gebruik maken van de reguliere kraamzorg. Dit kan zeker invloed hebben op wat wel en niet mag gebeuren rond het pasgeboren kind. De kraamzorg heeft daarvoor een wilsbeschikking die kan worden ingevuld zodat de verantwoording voor gevolgen niet bij hun rust.

Toegevoegd na 5 minuten:
De Getuigen van Jehova beschikken over een prachtige databank aan informatie zodat dit voor iedereen toegankelijk is. Zie link.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Ja ,dat kan.
Vrouwen onder Jehovah's Getuigen hebben daar de volledige vrijheid in.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel een heel erg karig antwoord op een vraag die uit meer delen bestaat.... en dan nog twee plussen krijgen. Van wie zijn die dan? Van mij mag je wel wat meer uitleggen met jouw achtergrond voor een plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat valt er meer te zeggen als men volledige vrijheid in keuze heeft. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Men wil weten wat er in het gezin gebeurt met bijvoorbeeld de kraamverzorgster. Ook de gevolgen voor het gezin etc. Dus veel meer informatie, vraagsteller wil veel weten over jehovagetuigen en geboortes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
""Men wil weten wat er in het gezin gebeurt met bijvoorbeeld de kraamverzorgster"".
---De kraamverzorgster dient haar werk te doen waarvoor ze is opgeleid. Elk gezin is anders en zeker op religieus vlak. Elke religie heeft zijn regels en tradities. Maar niet alleen dit, men kan tradities ook opmerken bij niet religieus gezinden opmerken. --- """ Ook de gevolgen voor het gezin etc. """ --- Een JG gezin kan en mag een kraamverzorgster nemen en daar zijn bij mijn weten geen abnormale gevolgen aan verbonden. Alleen, en dit lijkt mij logisch, kan men de gezinsplanning op de tijdstippen dat de kraamverzorgster zou komen, aan passen. meer niet. Eventuele niet alledaagse problemen zullen normaalgezien al lang op voorhand met de daartoe bevoegde personen besproken zijn, vooraleer de kraamverzorgster als werkneemster van... aan de deur belt om haar job te doen waarvoor ze is opgeleid. --- """ vraagsteller wil veel weten over jehovagetuigen en geboortes. """ --- Zie website zoals aangehaald in antw van pastoralevragen.
hoeveel geboortes er juist zijn onde'r JG 's, wordt bij mijn weten niet bijgehouden. ---