Hoeveel christenen worden er voor hun geloofsovertuiging vermoord?

Het schijnt de stille vervolging genoemd te worden. Is het waar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Een paar maanden geleden stond in de krant dat elke 5 minuten een christen om zijn geloofsovertuiging wordt vermoord.

Dat zijn er 12 per uur en 100.000 per jaar.

Dit bericht is waarschijnlijk overgenomen uit het Katholieknieuwsblad (zie bron)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil dit niet bagatelliseren maar dit aantal is groter dan het aantal slachtoffers dat per jaar valt bij terroristische aanslagen. Tevens houden christenen op dit moment aardig huis in de Centraal Afrikaanse Republiek en weet Joseph Kony kan er ook wat van. Je kunt je afvragen of religies eens niet meer aan zelfreflectie moeten doen dan alleen vragen vanuit je geloofsovertuiging waar je allemaal niet het slachtoffe van kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil dit niet bagatelliseren maar dit aantal is groter dan het aantal slachtoffers dat per jaar valt bij terroristische aanslagen. Tevens houden christenen op dit moment aardig huis in de Centraal Afrikaanse Republiek en weet Joseph Kony kan er ook wat van. Je kunt je afvragen of religies eens niet meer aan zelfreflectie moeten doen dan alleen vragen vanuit je geloofsovertuiging waar je allemaal niet het slachtoffe van kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik bagatelliseer niet. Ik heb wel twijffels bij het aantal omdat het uitermate onduidelijk is welke criteria worden gehanteerd en er zijn tegenvoorbeelden (waarvan ik er twee geef). En het aantal is meer dan het totaal aantal terrorisme slachtoffers wereldwijd. Wat ik mij dan begin af te vragen of het meisje dat vorig jaar aan de mazelen is overleden omdat haar ouders uit geloofsovertuiging haar niet hebben laten vaccineren ook meegeteld wordt (en hier mag je mij van cynisme beschuldigen). Met mijn tweede alinea wil ik duidelijk maken dat het misschien beter is om je af te vragen hoeveel mensen in zijn totaliteit worden vermoord vanwege hun overtuiging Met name religies tonen een grote mate van intolerantie ten opzchte van andersdenkende. De dubbele reactie is het resultaat van een haperende tablet en het is geen antwoord maar een reactie en dan vooral op het krantenbericht dat de basis voor het antwoord is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is er dan een reden waarom het zo hoog moet zijn en dat daar geen vraagtekens bij gezet mogen worden?

Andere antwoorden (2)

Geloof is het grootste kwaad op aarde, aangezien er voor het geloof ongestraft mag gemoord worden. En of dat nu Christenen, Joden, of Moslims zijn, Katholieken of Protestanten zijn, het blijft moord op je medemens. Dus een rechtstreeks antwoord op je vraag "Hoeveel" kan ik niet geven, wat zeker is "Te Veel "
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
'Vals geloof 'is een van de grootste misdaden op aarde.
Graag laten geestelijken zich voor de nationalistische kar spannen! Vergeet ook niet de miljoenen doden die atheïsten op hun kerfstok hebben. 1,5 miljoen Cambodjanen omgekomen bij pogingen van Rode Khmer om een 'goddeloze' marxistische staat te stichten. En in de officieel atheïstische Sovjet unie zijn er onder de dictatuur van Stalin 'tientallen miljoenen'mensen omgekomen!
Interesse in nog meer voorbeelden? Enkele gedachten uit een boek dat aan de basis ligt van onze cultuur,maar die toch zo moeilijk zijn toe te passen: (Mattheüs 26:52) . . .want allen die naar het zwaard grijpen, zullen door het zwaard vergaan.  (1 Johannes 3:10-12) . . .Een ieder die geen rechtvaardigheid betracht, spruit niet uit God voort, evenmin als hij die zijn broeder niet liefheeft. 11 Want dit is de boodschap die GIJ van [het] begin af hebt gehoord, dat wij liefde voor elkaar moeten hebben; 12 niet zoals Ka̱ïn, die uit de goddeloze voortsproot en zijn broer vermoordde. En waarom vermoordde hij hem? Omdat zijn eigen werken goddeloos waren, maar die van zijn broer rechtvaardig. (Micha 4:3) . . .En zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Zij zullen, natie tegen natie, geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu ieder zijn waarheid hé, voor mij bestaat God niet, en het is mijn vrijheid van het Atheïstisch gedachtegoed te koesteren. Ik laat U uw vrijheid !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje lastig om "valse gelovigen" van echte te onderscheiden. Ze zeggen allemaal van elkaar dat ze vals zijn en zelf echt. .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is niets mis met een Geloof, alleen moet je het zien in de juiste verhoudingen. Vrijheid blijft het hoogste goed, dus ook de vrijheid om te geloven wat je wenst. Maar als dat Geloof gaat aanzetten tot het doden van andersdenkenden, dan zijn we fout bezig. Ieder zijn vrijheid en zijn of haar geloof, maar als het besturen van een land of staat beïnvloed wordt door een geloof, dan zijn we weer is fout bezig ! Gun ieder zijn of haar vrijheid, gun die vrijheid ook aan je kinderen ! Er bestaan geen Katholieke, Christen, Joodse, of Moslim kinderen , er bestaan alleen Katholieke, Christen, Joodse, of Moslim ouders van kinderen. Zoals met alles, is het extreme fout, zie een geloof als een hobby. Een vrijetijdsbesteding, en betaal mee voor je geloof, dat mag de staat niet doen! je betaalt toch ook je eigen lidmaatschap van een sportclub hé !
Wel meer als dat, is het niet voor mij. God bestaat niet, durf daarom zelf te denken !
Er zijn geen betrouwbare statistieken op te maken daar landen waar dit vaak voorkomt zeer gesloten daar in zijn. Dat betekend niet dat er geen gegevens zijn. Open Doors publiceert vrij veel informatie hierover. Daarnaast is Amnesty International ook aardig thuis in de cijfers. Ik voeg beide links toe.