Als wij naar het evenbeeld van God zijn gemaakt..is God dan een man of een vrouw?

ik bedoel, als IK naar zijn evenbeeld ben gemaakt is het vrouw....maar als mijn broer OOk naar het evenbeeld is gemaakt...dan is God een man....dus wat is het nou?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

God is almachtig en heeft daarom meerdere kanten en ieder kijkt naar zijn/haar eigen kant. Voor een neger is God een neger en voor een negerin is zij een negerin.

Hij schiep eerst de man, daarna nam hij een rib uit de man en maakte daarvan de vrouw, dus ik denk een man, maar eerlijk gezegd denk ik bij God niet als een persoon, het is voor mij gewoon een iets.

God maakte Adam naar zijn evenbeeld en daarna maakte hij een vrouw voor Adam.

hij is androgyn.

naar het evenbeeld maken: tsjah hoe letterlijk vat je dat op? 2 ogen 2 armen en benen, of ga je verder... blond met sproeten, blank of bruin.. die grens is voor iedereen anders.

Kijk maar eens goed rond in Genesis. God wilde gezelschap, dus een wezen ‘naar zijn beeld’ waar hij op zijn eigen niveau mee kon 'praten'. BIJna zijn eigen niveau, want de kennis van goed en kwaad onhield hij de mens, dat was zijn unieke eigen terrein. Toen Lucifer (de Lichtbrenger) ons toch de appel te eten gaf liep alles een beetje anders dan god gedacht had..

Nergens staat of hij een man of vrouw is, ook niet een mens! Er van uitgaande dat God Energie is en wij ook, klopt deze therorie, wij zijn allemaal geschapen naar zijn evenbeeld; Energie dus!

Als je strikt de Bijbel zou volgen, zou God een man zijn. Of nog veel strikter, een groep mensen. Aangezien God 'Ons' naar 'Zijn' evenbeeld schiep. Als je niet strikt de Bijbel zou volgen, zou deze vraag totaal niet van belang zijn.

God is zowel mannelijk als vrouwelijk. Hij omvat en doorgrond alles. Hij is alles.

God is man noch vrouw. Het onderscheid is slechts voor mensen belangrijk. Voor God is het totaal niet van belang.

Even een onwetenschappelijk antwoord. De beeldspraak "evenbeeld van god" drukt uit dat het goddelijke en de mens Eén zijn. Met de kennis van goed en kwaad wordt het dualistische denken bedoeld, met de slang als "the mind". Daardoor zien we de eenheid niet meer, en het goddelijke als iets buiten ons.

Een astronaut kwam terug op aarde en hij vertelde: Ïk heb God gezien!"" ""O ja, hoe zag Hij eruit"" ""Zij was zwart""

Het gaat natuurlijk niet over uiterlijk. Wij hebben allemaal de goede eigenschappen van God gekregen. Dus dat word bedoeld met Zijn evenbeeld.

In de Bijbel, en vele andere geloofsstromingen, wordt dát, wat vele mensen 'god' noemen, vaak als 'vaderlijk/ mannelijk' aangeduid. Volgens mij is dát, wat vele mensen 'god' noemen, IETS wat alle geslachten heeft: vaderlijk, moederlijk, kinderlijk, mannelijk en vrouwelijk, goddelijk, menselijk en dierlijk; op die manier is ALLES (voor de gelovigen) naar 'het evenbeeld' van dát geschapen, wat vele mensen 'god' noemen; maar helaas kan ik dáárvan NIETS bewijzen...

Genesis 1: 26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’ 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. God is dus mannelijk en vrouwelijk. God is compleet en perfect. De mens is of man of vrouw, incompleet en imperfect. Genesis 2: 20 De mens gaf namen aan al het vee, aan alle vogels en alle wilde dieren, maar hij vond geen die als tegenover hem was.[1] 21 Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij de zijde [2] weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de zijde [2] die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens. 23 Toen riep de mens uit: ‘Eindelijk een gelijk aan mij, mijn eigen gebeente, mijn eigen vlees, een die zal heten: vrouw, een uit een man gebouwd.’[3] 24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt. Noot 1 De NBV vertaalt hier als helper, maar het Hebreeuws lijkt eerder te beteken als tegenover hem, ergo een uitdrukking van gelijkwaardigheid, die expliciet tot uiting komt in vers 23. Noot 2: Ik heb rib vervangen door zijde, omdat dit de neutrale betekenis van dit Hebreeuwse woord is, zie ook noot 1. Noot 3 (NBV) (2:23) een die zal heten: vrouw,/ een uit een man gebouwd – In het Hebreeuws is er een woordspel tussen ’iesja, ‘vrouw’, en ’iesj, ‘man’.

God heeft een evenbeeld gemaakt als mogelijkheid, niet als beeld, maar in beeldspraak... Dus het is niet van vrouwelijk of mannelijk... Iemand als God maakt geen onderscheid tussen man of vrouw... En is zelf ook niet man of vrouw... Het is beeldspraak...

God is een energie, een geest en geen persoon. Misschien heeft God wel de kenmerken van een vrouw en van een man in 1 wezen.

Toen God zei : "Laten wij de mens scheppen naar ons evenbeeld", sprak hij tot zijn zoon Jezus, want hij was de meesterwerker naast hem. Daar Adam naar de gelijkenis van zijn Grootse Schepper was gemaakt, bezat hij de goddelijke eigenschappen liefde, wijsheid, gerechtigheid en macht. Hij bezat dus een zedelijkheidsgevoel, verbonden met een geweten — iets geheel nieuws in de aardse levenssfeer. Als evenbeeld van God zou Adam de beheerder van de gehele aarde zijn en de zee- en landdieren, alsook het gevogelte des hemels in onderworpenheid hebben. Dus het betekend niet dat hij eender was als God qua uiterlijk

Het scheppingsverhaal is door mensen gemaakt en God is door mensen geschapen. Er is dus geen sprake van een evenbeeld. Gelukkig maar. Ik lijk het liefst op mij zelf.

'God', is gelijk onze essentie, geslachtloos.

Volgens mij is die stelling verkeerd geïnterpreteerd (voor zover er überhaupt al een kern van waarheid in schuilt natuurlijk). God schiep de mens naar zijn beeld ; naar het beeld dat HIJ daarvoor voor ogen had. Zoals Hij vond dat de mens er uit moest zien. Als ik een knuffel haak naar mijn beeld, het beeld voor mijn geestesoog, lijkt het beest niet op mij, maar op wat ik voor ogen had (als het lukt). Maar eerlijk gezegd denk ik dat het andersom was : de mens schiep een God naar zijn beeld.....en ook dat beeld is voor iedereen weer een beetje anders.

Mens is oorspronkelijk androgyn, in welke 'origin story' dan ook. Vanaf laatste bekende verhaal van Adam en Eva tot en met de oudste die er zijn. Alleen vanuit deze context kan er over 'het beeld van God' gesproken worden. En een man OF een vrouw is geen 'beeld van God' het is maar de helft hiervan.

onzijdig zeker maar denk dat het eerder een scheet in een fles is dan