Kan je leven zo als de 10 geboden in deze tijd ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat het veel moeilijker is dan je zou denken. Het zou de wereld compleet veranderen (positief!) als een ieder serieus ging proberen om te leven naar de 10 geboden.

waarom niet? Toegevoegd na 1 minuut: ik bedoel, misschien is het iets moeilijker als vroeger, maar het is maar net hoeveel dicipline je hebt

Ja hoor. Ik ben een heer. Ik vereer niemand anders. Ik maak daar geen misbruik van Ik hou de zaterdag in ere, ik ben dan altijd vrij. Ik heb eerbied voor mijn ouders. Ik pleeg geen moorden. Ik pleeg geen overspel. Ik steel niet. Ik leg geen valse getuigenissen af. Ik wil geen ander huis. Zie je?

Zo moeilijk is dat toch niet? Moet lukken lijkt mij.

Ja hoor, mits je de liefde maar toepast in je eigen leven en in dat van anderen. De liefde overstijgt alle geboden.

Waar een wil is, is een weg. Misschien dat je je principes wat moet bijstellen, maar het is te doen.

we wachten met spanning af op de eerste GV'er die nog nooit gelogen heeft. voor de rest zijn het leefregels waarnaar geleefd moet worden en dat kan, maar nooit een gebod overtreden kan niet.