Zijn bin Laden en cohorts een vorm van antichrist?

Ze geloven in Jezus, maar niet dat Hij de Zoon van God was, ook geven ze dramatisch "bittere vruchten" af.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (8)

Ja, ze zijn werktuigen van de duivel!

Toegevoegd na 1 dag:
Om tegemoet te komen in de discussie bij de andere antwoorden.

# 1 Johannes 4 [1 v.] "En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van de antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de
wereld."

Ook toen al was de antichrist actief.

En hier nog een keer:

# 2 Johannes [1 v.] "Want er zijn vele verleiders in de wereld gekomen, die niet belijden, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is. Deze is de verleider en de antichrist."

Dit is wat de bijbel ons zegt.

Daarom kan ik zeggen dat bin Laden en cohorts sowieso een vorm, of een deel van de antichrist zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de duivel wordt oud; tijdens WOII deed hij het beter.
dat zijn kansloze gasten die niet weten wat ze met hun leven aan moeten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is helaas, maar ze zijn gewoon gek, niet slecht, maar gestoord. De antichrist is een scheldwoord uit een bepaalde hoek, die ik niet zal hanteren. Dus voor mij is Bin Laden geen antichrist, slechts een gestoorde gek. Hij heeft vast grote uitpuilende ogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgaande van het gegeven dat jij gelooft of wil geloven in de antichrist kun je ze beschouwen als een vorm van de antichrist, want deze antichrist brengt het kwaad in de wereld. Maar als alles geschapen is door één schepper, dan is het kwaad ook door hem geschapen en is het goede dus de linkerhand van het kwade.

Uitgaande van het gegeven dat er een heleboel mensen zijn die niet in een antichrist geloven, zijn Bin Laden en cohorts een stel bijzonder succesvolle maar zeer dwalende personen die de wereld proberen te terroriseren om hun eigen verknipte wereldbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wereldbeeld van de antichrist bestaat er uit dat het niet gelooft in de Zoon van God, zijnde Jezus, volgens mij hebben bin Laden en cohorts zo'n geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He wat fijn, dan ben ik ook een antichrist! Heerlijk om ergens bij te kunnen horen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooooh, is het dat?
Dan is hier nog een antichrist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die wel geloven in het bestaan van Jezus, maar niet dat Hij de Zoon van God is, wordt in de Bijbel de antichrist genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
worden, sorry.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja fijn toch? Ik geloof best dat er 2000 jaar geleden een charismatische man rondgelopen heeft die voor een heleboel mensen de ogen heeft geopend dat naastenliefde en nederigheid belangrijk is. Mag ik nou m'n hoorntjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier nog een antichrist. Toch bijzonder, als niet religieuze persoon ben ik blijkbaar ook een religieus sleutelfiguur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je helemaal niet in Christus gelooft, kun je ook geen antichrist zijn. Alleen hij of zij die wel in Jezus geloven en tegelijk denken dat Hij niet de Zoon van God is, voldoet aan Johannes' definitie van de antichrist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies. Volgens jouw definitie ben ik dus de antichrist. Het lijkt me namelijk wel aannemelijk dat de mens die we nu aanduiden als Jezus Christus werkelijk heeft bestaan, maar ik geloof geen bal van dat hele zoon-van-god-verhaal. Sterker nog, het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het hele gebeuren berust op een misverstand. Zelf geloof ik niet in welke god dan ook (dus ook niet dat iemand de zoon van die niet bestaande god is), maar Jezus leefde in een zo religieuze maatschappij dat het niet verwonderlijk dat hij zelf ook gelovig was. Uit wat er verder is opgetekend van zijn leer, blijkt regelmatig de overtuiging dat alle mensen kinderen van de god du jour zijn. Allemaal. Niet alleen Jezus. Overdrachtelijk bedoeld dus: allemaal geschapen door dezelfde god, allemaal 'kinderen' van die god, dus is het wel een goed idee om allemaal een beetje aardig tegen elkaar te doen. Die versie spreekt me in ieder geval meer aan dan die van de megalomane kerel die dacht dat hij persoonlijk de enige zoon van één of andere god was. Dat lijkt niet te stroken met wat er verder over hem is opgeschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies SuzieQ. Waar kunnen wij onze hoorntjes ophalen?
Normale mensen willen niet geloven dat er zulke slechte mensen op de aarde rondlopen. Ze noemen zo iemand dan de anti-christus om er iets bovennatuurlijks aan te geven. De bittere waarheid is dat bin Laden gewoon een man met een missie is. Daarbij schuwt hij geen geweld of manier om zijn boodschap helder te maken. Maak er niet meer van dan wat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo zie je hoe gevaarlijk het kan zijn om de geschriften letterlijk te nemen.
Zoals Bin Laden die denken de hemel te beërven, door dood en vernieling te zaaien op deze wereld.
Ze staan onder direct van de invloed van het kwade.
Dit is de antichrist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst even opgezocht wat een antichrist is.

De Antichrist
"is volgens de christelijke leer de ultieme manifestatie van het kwaad in een menselijk wezen. Het begrip komt in de Bijbel voor in de brieven van Johannes. In de Openbaring van Johannes, het laatste boek uit het Nieuwe Testament, komt het woord antichrist niet voor, maar naar algemene overtuiging wordt de persoon daarin wel beschreven en het beest genoemd."

Trouwens: Nergens iets over die "bittere vruchten".......

Maar misschien verwijs je wel naar de HORRORfilm van Lars von Trier.

Dus als Bin Laden een antichrist is, dan zijn alle zware misdadigers antichrist.
Of zowieso alle mensen die iets doen wat god en of de kerk verboden heeft.
Er is een tijd geweest dat te lichte vrouwen - door de kerk -als heks verbrand moesten worden, waren zeker allemaal antichristen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antichrist is in de Bijbel de laatste profetie die zou beweren dat Christus niet de Zoon van God was, dat inderdaad met het beest en het getal 666 verbonden wordt. Een getal waar door wijzen aan gerekend moest worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, de antichrist heeft trouwens kenmerken waar bin laden niet aan kan voldoen nl: eenheid brengen icm een wolf in schaapskleren
In dat verband is wellicht het volgende voor jou een antwoord, jHensch.

Waarom ik mezelf Judeochristenislamiet noem.

Hoe kan dat nou want alle drie sluiten elkaar toch uit, zou menig vraag kunnen luiden.

Het besef dat alle drie de vormen van abrahamistisch monotheïsme in de bijbel zijn voorspeld, zal het misschien duidelijker maken,
want zowel jood, christen als moslim, vervullen hun rol tot aan de zogenaamde eindtijd van de heidense tijden, wanneer men beseft binnen een onderdeel van een Goddelijk rollenspel verwikkeld te zijn. Een periode dat alle strijd zal eindigen om een tijdperk van onstervelijkheid in te gaan waar tijd er niet meer toe doet.

Dit profetische draaiboek, waar de jood zijn messias (de reden van zijn uitverkorenheid) over het hoofd zou zien, de christen (de noachitische niet-jood), die als verderver én redder van de joden en andere volkeren gaat fungeren, en de moslim als voorspelde omdraaier-gelovige van het christendom, die wel in de profeet Jezus (Isa) gelooft maar niet dat Hij ook God met ons was, Immanuel, die solidair met ons meegeleden heeft. Zo min men gelooft dat Jezus de Zoon en metgezel van God is, die als mens in het vlees gekomen is. De definitie van Johannes voor de antichrist.

Niemand is dus iets te verwijten, want God heeft het zo gewild, als profetelijke bewijsvoering.

Vanaf de dag dat iedere abrahamist inziet dat je als gelovige in een grote profetie bent beland die alle drie de godsdiensten overstijgt, kunnen de drie monotheïsmen weer echt monotheïstisch worden. Dat is de dag van de Openbaring wanneer de schellen van onze (door opvoeding gebrilde) ogen zullen wegvallen.

De dag dat we gebroederlijk gedriet op de Tempelberg zullen bidden, glimlachend om onze oude tradities en hoe ons Schepper ons een beetje bij de neus genomen heeft, wetende, en niet meer gelovende dat het dus kennelijk niet allemaal voor niets is geweest.

De dag dat de Immanuel, God met ons, weer letterlijk tent zal houden met de mensheid.