Mormoonse mannen mogen tot 4 vrouwen hebben. En bij elke vrouw wel tot 6 kinderen. Hoe onderhoud je zo' n groot gezin?

Ze krijgen toch geen kinderbijslag in de VS? En dan wonen ze ook nog in verschillende huizen..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.7K

Het beste antwoord

Het zijn rijke machtige mannen in de mormoonse gemeenschap, zeg maar grote boeren, aannemers of zakenmensen. De mannen die overblijven in die gemeenschappen worden actief de gemeenschap uitgewerkt door de machinaties van de machtige oudere mannen in de gemeenschap die hun oog op een interessante jonge vrouw hebben laten vallen.

Dat is niet typisch voor mormonen, ook in ander polygame gemeenschappen zijn er machtige mannen met geld die de vrouwen onderhouden en de economie beheersen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die vrouwen werken gewoon.
Zelfs in Nederland zijn er vrouwen die zonder man een gezin draaiend houden.
10 jaar geleden
Grappig, diezelfde vraag heb ik eens gesteld toen ik ik SLcity was.

Veel van die mensen zijn selfsupporting,
maar omdat er ook nog een grote gemeenschapsgevoel heerst wordt er ook veel gedaan vanuit de zelfde gemeenschap.
Daarnaast wordt er natuurlijk ook gewoon gewerkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mormonen werken hard en leven uiterst sober. Moet je eens uitrekenen wat je bespaart zonder PC en TV in huis, als je je eigen kleren maakt, zelf de groente snijdt en je brood bakt, en nooit op vakantie gaat. Ook hebben ze geen hypotheek bij de bank. Als het al nodig is om geld te lenen dan gebeurt dat in eigen kring, tegen schappelijke voorwaarden.
Ook is het opvoeden van 6 kinderen niet 2 maal zo duur als 3 kinderen. Alle schoenen en kleertjes worden gedragen tot ze helemaal op zijn.