In de koran zijn door god (hoewel er vaak meervoud staat) veel vernamingen gegeven dat ongelovigen en zondaars naar een plaats zullen worden gebracht waar ze eeuwig worden gemarteld. Vaak wordt gesproken over onblusbaar vuur etc. Volgens mij is dat een hel.

De koran is vaag over een hemel, er wordt wel gesproken over een tuin en beloningen. De hel wordt ook niet expliciet van een naam voorzien. Gelovigen zullen daar dus ook vaag over moeten zijn want eigen interpretatie van de koran is niet toegestaan.

Het antwoord op jouw vraag is dus dat de Islam plaats(en) kent waar mensen/geesten die volgens god slecht zijn, worden gestraft.

Overigens is dat allemaal tijdelijk omdat er uiteindelijk een fysieke wedergeboorte zal plaatsvinden waarna iedereen geoordeeld zal worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Islam kent ook de hemel, zelfs zonder enige twijfelling!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een moslima vertelde mij dat de hel en de hemel hetzelfde zijn. Overal wordt met meterslange lepels gegeten. In de hemel echter voeden de mensen elkaar, in de hel probeert iedereen dat voor zichzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De islam is een rechtstreekse copie van het Christendom. Hier en daar zijn wat hoofdfiguren veranderd, maar de hel en hemel hebben ze gewoon overgenomen. Dus ja, de Islam kent ook een hel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iets heel goeds doet in de Islam, dan krijg je als man 72 maagden mee... Ik weet niet hoor, maar als enig man tussen 72 vrouwen verblijven lijkt mij een redelijke hel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappig eigenlijk hoe snel wij maagden associëren met mooi en jong... voor hetzelfde geld blijken die maagden oude vrouwen met borsthaar.. of mannen met bierbuiken. ;) En over discriminatie gesproken.. knap lullig voor die 72 maagden dat er maar een viriele kerel rondloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
72 maagden.. 1 viriele man. stel dat ie er de tijd voor neemt... stt.. ik zei STEL... dat is tie er in 36 dagen wel klaar mee..zit tie opgescheept met 72 jaloerse katten die de hele dag aan zn kop zeuren over wie nou de liefste/ mooiste/ leukste is van t hele stel.. wat een hel...;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daar doelde ik dus op :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En 72 maagden betekent ook nog eens 72 schoonmoeders ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grinnik, als ik voor de reactie van Fynnya en Loenie een +je kon geven, dan deed ik dat :)
Ja, tijdens het leven al.
14 jaar geleden
JA,precies dezelfde als het christendon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Kent de islam een hel?"

Voor de Islamiet die de Koran hanteren,
en die een 'hel' (er)kennen: ja.

De Koran spreekt over 'de hel'
in soera 50: Qaaf vers 24.

Er staat:
"Werpt, werpt in 'de hel' elke ondankbare vijand."
http://digiboek.50megs.com/koran/koran050.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer zeker, trouwens als je in een onderdrukt land geboren bent als vrouw en je moet een sluier dragen en dergelijke zaken, dan leef je al in een hel...