Wat is de betekenis van een versterkte stad, koperen muur, ijzeren zuil in jeremia 1:18?

jeremia werd als een versterkte stad, koperen muur en ijzeren zuil in de bijbel , zie jeremia 1:18.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1K

Het beste antwoord

Jeremia’s belangrijkste wapen in zijn strijd tegen tegenstand was dat hij op God vertrouwde. Aan het begin van zijn bediening zei God tegen hem dat Hij hem zou sterken en beschermen. (Jeremia 1:18, 19.) Jeremia stelde geloof in die belofte en God liet hem niet in de steek. Terwijl tegenstanders druk uitoefenden en met drastischer maatregelen kwamen, groeide hij in kracht, moed en volharding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jeremia had geen keuze maar moest van god zijn roeping vervullen. Maar god beschermt degene die hij roept. Vandaar dat hij Jeremia versterkte als een stad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit betekent een vestingstad , die als een onoverwinnelijk fort gezien moet worden
Dit wordt in het volgende vers ook gezegd , de vijand zal tegen hen strijden , maar ze zullen niet winnen , want God is met hen en zal hen helpen en daar zal nooit van gewonnen kunnen worden