In het scheppingsverhaal in de Bijbel, staat bij elke "dag"van de week dat" God zag dat het goed was", waarom niet op de tweede dag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet daar perse een reden voor zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij had het goed zijn nog niet geschapen ;-)
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dat kan niet. Op de eerste dag zag hij namelijk wel dat het goed was. In onze bijbel staat trouwens: "En God zag hoe mooi het was."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je wilt vasthouden aan je geloof is het verstandig niet teveel kritische vragen te stellen omtrent consistentie in heilige boeken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben niet kritisch over de tweede dag, maar meer verbaasd dat het goede van die dag niet wordt aangehaald!
Vasthouden aan je geloof is niet afhankelijk van een enkele `kritische vraag`, maar meer een kwestie van volharden!
Ben van nature niet sceptisch, en zeker niet wat betreft de bijbel, hoop nog wel een antwoord op mijn vraag te krijgen...

Het beste antwoord

Naar m.i. is dit omdat God op de eerste dag licht en donker had geschapen , dus iets gemaakt had , en daar zei God zelf van " het zij zeer goed "
Maar de tweede dag werd er niets geschapen , er werd scheiding gemaakt tussen de wateren onder het uitspansel en tussen de wateren boven het uitspansel en vandaar dus geen "het was zeer goed "
Op deze manier heb ik het ooit eens uit horen leggen, maar misschien zijn er nog andere uitleggingen voor .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het was goed ;)
en dan aan het eind (wanneer de mens werd geschapen) zei God "het was zeer goed ;)
voor de rest kan ik geen betere verklaring vinden, dus een goede uitleg mijns inziens :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan het dan dat in de verzen 9&10 bij scheiding tussen water en land, ook geen schepping, er ook staat. "en Hij zag dat het goed was?