Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarvoor staat een kruis met 3 ringen erdoor? Padre nuestro staat ook in het kruis geschreven maar in een taal die ik niet ken iemand die kan helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
879
Poet
10 jaar geleden
Raar.Hier een variant maar dan in gewoon spaans
Toelichting heb ik nog niet gevonden.
http://articulo.mercadolibre.com.mx/MLM-423676423-collar-y-cruz-de-acero-con-tres-anillos-padre-nuestro-vmj-_JM

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Die staan voor drie deugden: geloof. hoop en liefde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook ff gezocht want ik ben ook wel nieuwsgierig hier naar
Padre Nuestro staat voor het onze vader dus en Vmj betekend mis voor overleden echtgenote

Woensdag 07 augustus:
15.00 u. Mis in “Residentie Wielant” voor overleden echtgenoot en vader (VDGZ)
Mis voor overleden echtgenote (VMJ)

Bron : http://www.kerknet.be/federatie/6101/content.php?ID=7549

Aangezien het hier 3 ringen betreft lijkt mij deze dus voor een overleden vrouw te zijn en bij een man zou dan dus 4 ringen door de kruis zitten
Een andere verklaring kan ik niet bedenken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is het een stukje 'huisvlijt', als herinnering aan overleden familieleden (van wie de (trouw)ringen aan het kruis zijn bevestigd.)

"Padre Nuesto" is wel het begin van het Onze Vader in het Spaans maar volgens mij is de rest van de tekst op het kruis totaal anders.

Ik denk niet dat de ringen symbolen zijn van de Goddelijke deugden (geloof, hoop en liefde, want die hebben als vaste symbolen respectievelijk een kruis, een anker en een hart.)
(Lees meer...)
Computoon
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding