Welk geloof had Jezus?

Welk geloof had Jezus en waar geloofde hij allemaal in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Jezus geloofde in de Torah, de Mozaische Wet of de Wet die aan Mozes werd gegeven. Ook wel het oude verbond genoemd. Jezus was de grondlegger van het Christelijk geloof en stelde vlak voor zijn dood het nieuwe verbond in. Het nieuwe verbond zou volgens Jeremia 31 in de harten geschreven worden in plaats van naar de letter zoals het oude verbond. Romeinen 2: " 28 Jood is men niet door zijn uiterlijk, en de besnijdenis is geen lichamelijke besnijdenis. 29 Jood is men door zijn innerlijk, en de besnijdenis is een innerlijke besnijdenis. Het is het werk van de Geest, niet een voorschrift uit de wet, dus wie innerlijk een Jood is, ontvangt geen lof van mensen maar van God. " zie ook hebreeen 9:15 In het christelijk geloof zijn er toch wat verschillen in interprataties kwestie bepaalde leerstellingen. Maar het belangrijkste is, en dat is de het fundament van het christelijk geloof, dat geloof in Jezus redding zal betekenen wat trouwens ook de betekenis is van Jezus Naam. Jezus geloofde in de opstanding hij is trouwens na drie dagen uit de dood opgestaan. Geloof in Jezus houdt dus in dat wij in aanmerking kunnen komen voor een opstanding des levens. Je kan even googelen op "christelijk geloof " en "opstanding des levens" zo kom je heel wat meer te weten over de verschillen in het christelijk geloof maar ook wat " opstanding des levens" inhoud, en dit is het voornaamste wat Jezus geloofde.

Jezus Christus had als Jood zijnde het Joods geloof.

kort samen gevat in alles: in moeder natuur. de kracht van de zon , wind en water om je vraag helemaal te beantwoorden, kijk dan eens de film: The Passion of the christ A mel gibson film. hier heb je de trailer van de film: http://www.youtube.com/watch?v=IdCppzXnPfs ik heb hem gezien en die is echt hard. maar wel een bom vol geschiedenis tussen jezus en de keizers. want vroeger hadden ze geen koningen.

Jezus kwam op aarde om een opdracht te vervullen. Hij was Zich bewust wie Hij was en wat Hij hier kwam doen. Zijn geloof bestond er uit dat Hij deze taak tot het einde toe zou volbrengen. Vandaar Zijn uitroep aan het einde van Zijn leven aan het kruis: Het is volbracht! “Toen zeide Ik: zie, hier ben Ik – in de boekrol staat van Mij geschreven – om uw wil, o God, te doen”. http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl&set=10&id16=1&m=Heb+10

Het Judaïsme Toegevoegd na 16 minuten: Het was het Judaïsme (oud verbond) die met Jezus dood zou vervangen worden door een nieuw verbond! Voorzegt in Jeremia 31:31 In Jezus tijd moest men dus veranderen van geloof! Zijn moeder bijvoorbeeld moest het Judaïsme laten varen en een Christen worden!

Bronnen:
http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/120000...

Jezus was een moslim.

Bronnen:
http://vorige.nrc.nl/article1886403.ece

De Islaam is volgens eigen zeggen de oorspronkelijke godsdienst. Adam, Noah, Abraham, Mozes en Jezus waren allen moslim. Èèn van de betekenissen van het woord moslim is "iemand die zich in vrede overgeeft aan de wil van God". De Heilige Koran stelt uitdrukkelijk dat Mozes, Jezus en alle andere profeten geen jood of christen waren, maar gebruikt er de term "hanif" voor, vrij vertaald, monotheïst. Omdat de islaam niet geopenbaard was zoals wij deze nu kennen, is dat dus de oervorm van moslim. Volgens de islaam verdraaiden de joden en de christenen opzettelijk óf onopzettelijk de woorden die de profeten zeiden en creëerden zo het jodendom en het christendom. In de pure oervorm worden het jodendom en het christendom niet afgewezen, omdat het hetgeen was dat God openbaarde. Echter, de hedendaagse jodendom en christendom is niet 100% hetzelfde als wat was geopenbaard aan Mozes en Jezus (vrede zij met hen) maar er zit wel een Goddelijke oorsprong aan én er zit ook goeds in deze religies.In islamitisch opzicht is de islaam dus geen voortzetting van het jodendom en het christendom, maar de Goddelijke correctie. Nogmaals dus; Jezus was geen jood (qua religie) noch christen. Jezus was een "hanif"/moslim

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100