Wapens worden vaak in oorlogstijd door geestelijken gezegend.Waren de atoombommen die op Japan werden gedropt gezegend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Er gaan berichten rond dat Father George Zabelka dat heeft gedaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Maar ik sta niet in voor de authenticiteit van deze bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zegende de MENSEN die de bom gooiden, en kreeg later in zijn leven ontzettende spijt over zijn aandeel in het geheel: Father George Zabelka a Catholic chaplain with the U.S. Air Force, served as a priest for the airmen who dropped the atomic bombs on Hiroshima and Nagasaki in August 1945, and gave them his blessing. Days later he counseled an airman who had flown a low-level reconnaissance flight over the city of Nagasaki shortly after the detonation of "Fat Man." The man described how thousands of scorched, twisted bodies writhed on the ground in the final throes of death, while those still on their feet wandered aimlessly in shock-flesh seared, melted, and falling off. The crewman's description raised a stifled cry from the depths of Zabelka's soul: "My God, what have we done?" Over the next twenty years, he gradually came to believe that he had been terribly wrong, that he had denied the very foundations of his faith by lending moral and religious support to the bombing of Hiroshima and Nagasaki. Zabelka who died in 1992, gave this speech on the 40th anniversary of the bombings.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beste!

Andere antwoorden (3)

Als er 1 natie is op de wereld die enorm hecht aan het Christelijk geloof en alle rituelen die daartoe behoren, ga ik ervan uit dat indien het te doen gebruikelijk is om de wapenen te zegenen door een geestelijke, de Amerikanen dit ook hebben gedaan met "Little Boy" die op Hiroshima donderde en met "Fat Man" die drie dagen later op Nagasaki neerkwam. De laatste was eigenlijk bedoelt voor Kokura, het hart van de oorlogsindustrie, maar door het bewolkte weer, werd uitwijk genomen naar Nagasaki.
Weet dus niet of de zegening daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, het wordt niet vermeldt in de documentatie, maar misschien een schietgebedje?

Toegevoegd na 1 minuut:
mmm zie dat Sherpa een mijnheer naar boven heeft getoverd die het waarschijnlijk heeft gedaan:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik God ken, zal Hij het in ieder geval niet zegenen.Daar geloof ik dus niet in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misleiding ten top, maar waar.
Inderdaad zijn de atoombommen gezegend.
Een ritueel zonder waarde in dit geval, omdat God nooit zijn naam zou willen verbinden aan grootscheepse vernietiging.