Heeft het 'zin' om aan Tarawieh gebeden deel te nemen als je nog gebeden moet inhalen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb weleens gelezen dat je vrijwillige gebeden niet geaccepteerd zullen worden zolang je niet al je verplichte gebeden verricht hebt.
Geldt dit dan ook voor Tarawieh?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (1)

Over al-Qiyaam (vrijwillig nachtgebed, waartoe Tarawieh ook hoort) heeft de Profeet ook gezegd: “Wie Qiyaam (het vrijwilige nachtgebed) verricht in de Ramadan uit geloof (voor Allah) en rekenende (op de beloning van Allah) zullen zijn voorgaande zonden vergeven worden .”

Als jij gelooft in een god en je gelooft dat je door gebeden kunt praten met die god, of gunsten kunt vragen, dan is het jouw geloof wat bepaalt of iets wel of geen
zin heeft.

Daar komt bij dat de koran, net als andere heilige boeken, door verschillende stromingen verschillend wordt uitgelegd.
Het hangt dus ook nog af tot welke stroming jij behoort en wat jouw imam daar
van vindt.
Het is dus de imam die jou een goed antwoord kan geven.

http://www.al-yaqeen.com/bibliotheek/artikel.php?id=1278