Wat is 'Gods Koninkrijk' waar mensen om bidden in het 'Onze Vader'

(Mattheüs 6:9-10) . . .GIJ dan moet aldus bidden: ’Onze Vader in de hemelen, uw naam worde geheiligd. 10 Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, zo ook op aarde.

Wat is Gods koninkrijk die blijkbaar Gods wil op aarde ten uitvoer gaat brengen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

God´s Koninkrijk is in de hemel, en Jezus is koning. Straks zal alle ellende op aarde verdwenen zijn en zal God´s Koninkrijk gaan regeren hier op aarde. Nu zijn nog alle wereldse regeringen aan de macht, en God laat het begaan, tot het moment dat Hij beslist dat het tijd is om in te grijpen. Dan zal de aarde weer net zo paradijselijk worden als in het hele begin, zonder religies en politiek die dus alle ellende veroorzaken.
Dan geschied Zijn wil zowel in de hemel, als ook hier op aarde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo krijgt de uitspraak van Jezus :"Uw wil geschiede in de hemel alzo ook op aarde ".Heel wat draagkracht! Beste antwoord!

Andere antwoorden (9)

Het koninkrijk van God (in het Evangelie volgens Matteüs ook wel koninkrijk der hemelen genoemd) is een belangrijk concept in zowel het jodendom als in het christendom. Het verwijst naar de controle of de soevereiniteit van God over alle dingen, in tegenstelling tot die van aardse machthebbers.
14 jaar geleden
Ik denk een wereld zonder pijn, haat, oorlog enz. Een soort paradijs dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Hemel op aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gods koninkrijk = verlichting (beter gezegd: realisatie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nieuwe tijd op aarde waarin mensen bewuster zullen zijn, geen oorlogen meer zullen voeren, waarin macht ondergeschikt zal zijn aan liefde.
Waarin de Christus geboren zal worden in ieders hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enerzijds: zie antwoordman. Anderzijds (vanwege het hoopvolle ‘kome’) voorspelt de Apocalyps een periode van 1000 (?) jaar waarin God over de aarde komt regeren. Ergens in de buurt van de Wegvoering, de vier ruiters en Armageddon, maar vóór het Laatste Oordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Wat is 'Gods Koninkrijk'
waar mensen om bidden
in het 'Onze Vader?"

Mijn mening dáárover is:

Het KONINKRIJK:
= de levende geest
=het denken;

Het KONINKRIJK VAN GOD
= de levende GEEST VAN GOD
= het DENKEN VAN GOD

daarom zegt Jezus volgens de Bijbel:
De 'GEEST' is het, DIE levend maakt;
het vlees is niet nut.
De woorden, die IK tot u spreek,
zijn 'GEEST' en zijn leven.
(Johannes 6:63)
anders gezegd:
"De woorden, die IK tot u spreek,
zijn 'het DENKEN' en zijn leven."

ook zegt Jezus volgens de Bijbel:
"En men zal niet zeggen:
Ziet hier, of ziet daar, want, ziet,
het KONINKRIJK VAN GOD is binnen in jullie."
(Lukas 17:21)
anders gezegd:
"het DENKEN VAN GOD is binnen in jullie."

en ook zegt Jezus volgens de Bijbel:
"MIJN KONINKRIJK is niet van deze wereld."
(Johannes 18:36)
anders gezegd:
"MIJN DENKEN is niet van deze wereld."

daarom spreekt men
van 'een aards koninkrijk'
en van 'een HEMELS KONINKRIJK';

het aardse is dus dood
en het HEMELSE (in het aardse) maakt levend.

Toegevoegd na 10 uur:
Berth; ff een actie op jouw reactie:
ja, dat kan; ik ben immers een milde ziel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je in jouw verhaal het DENKEN vervangen door ZIEL en/of BEZIELING?
De hemel.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet "gaat brengen" maar "is aan het brengen".

Wereld zelf, mens zelf. Overal waar God verblijft. Overal, dus.