Hoe bekeer je zo veel mogelijk mensen tot het boeddhisme?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vooral benieuwd waarom je deze vraag stel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier nog een.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en nog een

Het beste antwoord

Een echte boeddhist bekeert geen mensen, maar leert zichzelf juist beter kennen en het allerbeste uit zichzelf te halen en daarbij een ander in zijn/haar waarde te laten.

Sterker nog, naast het Boeddhisme kan je ook nog een geloof aanhangen naar keuze. Er zijn meer boeddha's waar men van wilt leren dan dat er 'geloven' zijn.

En ik spreek uit ervaring.
Door interesse van mijn opgedane ervaring uit mijn vorige relatie (waarvan mijn toenmalige vriendin een boeddhist is) ben ik mij er een beetje in gaan verdiepen.

Een echte boeddhist kan in mijn ogen iemand anders niet bekeren tot boeddhist, hooguit de interesse wekken.
Maar dring iemand dit niet op want het is toch erg persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

je kan ze hooguit vertellen hoe jij het ervaart.
bekeren moeten ze zelf doen en willen, dat kan niemand anders voor hun bepalen
14 jaar geleden
Door ze te hypnostiseren of te hersenspoelen.
Probeer het eens met een grote zaal vol mensen, allemaal tegelijk, dat is het meest efficiënt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*hypnotiseren ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Éen van de geboden van Bhudda is dat je niet mag liegen. Onder hypnose bekeren is geen bekeren maar de boel bedotten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nooit beweerd dat het goed is om te doen, enkel dat het kan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig.
Door ze volledig met rust te laten.Het is een pad waar geen komen en gaan bestaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Andere bekeren tot het boeddhisme, is volgens alles behalve een boeddhistische actie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies
Door als boeddhist door het leven te gaan....
14 jaar geleden
Het Boeddhisme is geen geloof,waartoe je mensen kunt bekeren! Het is een levensbeschouwing en iemands levensbeschouwing zul je niet zo 1,2,3 kunnen veranderen.
Je kunt ze laten zien,wat het Boeddhisme inhoudt en dan maar hopen dat je er veel "bekeert"!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van een kenner!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boeddhisme is een religie!!!!!
Waarom zou je dat willen. Ik bedoel ieder staat vrij keuzes te maken. Zoveel mogelijk mensen bekeren kan dus alleen wanneer je een oprecht goed verhaal kan vertellen waarmee je mensen kan overtuigen zal het je misschien lukken. Al moet ik persoonlijk niets hebben van massaovertuiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de meeste mensen blijft bekeren toch een negatieve klank te hebben. Dus wat mij betreft wees zo exact mogelijk in je betoog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Buddhisme kent geen zendelingenwerk, iemand moet altijd op persoonlijke gronden Buddhist worden, van bekeren is geen sprake in het Buddhisme...

Je kunt de Dhammapada gaan uitdelen op de markt, dan dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval niet door op iemand in te blyven praten zodat je iemand a.h.w dwingt. Het boedishme is n zeer vredelievende levensstijl en iemand gaan dwingen past er nt by. Je kunt natuurlyk altyd erover vertellen,maar dwing niemand iets. Als iemand meer wil weten kun je nog altyd eens een keer met hem/haar uitgebreider praten. Maar de keuze is en blyft in handen uan de ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.

Dat is niet wat boeddhisme inhoud. Als jij dat toch wilt, ben je niet bezig met het boeddhisme.
De medemens kan niet gestuurd worden. Men kan uitsluitend de medemens energie sturen waardoor hij zelf de helderheid krijgt om zijn eigen goede beslissing kan nemen.
De medemens kan uitsluitend zijn eigen weg sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door een boddhisatva te worden ;-))))))

Maar alle gekheid op een stokje, alsjeblieft niet.
Z.H. de Dalai Lama zegt zelfs dat het eigenlijk helemaal niet de bedoeling is dat mensen in het westen boeddhist worden. Ze zouden beter hun eigen spirituele tradities kunnen onderhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is dat laatste nu voor zever! Als jij nu meer voelt voor een andere religie!!!