Wie is de vader van Jacob (Ja’qoeb) volgens de Islam ? Is dat Ismael ( Ismaa’iel ) of Isaac (Ishaaq) ? en van wie stamt dan Mozes af ( Moesa ) af ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
6K

Het beste antwoord

Volgens de Islam is Yaqub de zoon van Ishaq.
Op het moment dat de engelen bij Abraham (Ibrahim) zijn om hem te vertellen over de aanstaande ramp bij Sodom en Gomorra (waar Lot (Luth) bij betrokken is), kondigen ze ook de geboorte van Isaak (Ishaq) aan, een zoon van Abraham bij Sarah. En volgens de islamitische verhalen vertellen ze er gelijk bij dat Ishaq later een zoon zal krijgen met de naam Yaqub.
Yaqub is de voorouder van het volk Israel. (zijn naam wordt immers later gewijzigd in ‘Israel’.
En Mozes (Musa) is ook volgens de Islam een Israeliet, een nakomeling van Yaqub dus.

Een groot deel van de 25 ‘apostelen en profeten’ die door de Islam erkend worden, zijn géén nakomelingen van Ishmail, maar van Ishaq.