Kun je je officieel inschrijven in het boeddhisme? En zo ja, waar?

Uitschrijven uit het christendom, kan alleszins.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Om boeddhist te zijn hoef je niet bij een of andere stichting, club, vereniging, tempel etc. aangesloten of ingeschreven te zijn.

Boeddhisme begint in je hart en je bent van niemand afhankelijk.

Iedereen kan het hoogste doel bereiken en het Edel Achtvoudige Pad beoefenen, ieder in zijn eigen tempo en op zijn eigen niveau.

Uiteraard zijn er Boeddistische centra in Nederland waar je vrijwillig langs kunt gaan, van (officieel) inschrijven is echter geen sprake.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hoeft niet, God houdt je wel in de gaten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi gezegd, maar wat bedoel je daar precies mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het boeddhisme heeft geen god...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Christendom wel. En het is een jaloerse god als je het Oude Testament gelooft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor moet je bij de theologen e.d. zijn. Ik ben geen expert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Want Ik, uw God,ben een naijverige God. Dan slaat hij je met allerlei vreselijke ziektes! Ik loog wel maar ben geen theo.
Nee Buddhist ben je op eigen houtje... Maar je kunt wel in een klooster gaan geschoeid op Buddhistische leest... Dat kan wel... Ook wel in Nederland zijn er wel Buddhistische gemeenschappen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is om éérst boeddhistisch centrum te bezoeken bij jou in de buurt. Adressen en verdere info tref je op onderstaande site..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je dat serieus wilt, kom je zeker niet in aanmerking.