Waarom is binnen bepaalde religies masturberen verboden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
9.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind onderstaande een mooie theorie... http://www.youtube.com/watch?v=U0kJHQpvgB8
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@RoepiRoepi dit is het correcte antwoord!!!!! goeie link!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het taboe op masturbatie is overigens geen exclusief religieuze aangelegenheid. In de niet-religieuze burgerlijke moraal werd het ook niet echt aangemoedigd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@RoepiRoepi: hij blijft geweldig he.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jeetje, te zien aan alle minnen op goeie antwoorden is de geloofsmaffia hier maar weer druk mee.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar..... Niemand komt erachter als je netjes opruimt? haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie diverse antwoorden staan waarin gesproken wordt over het verspillen van zaad.
Ik ben mijn hele leven al een trouw kerklid, maar deze reden heb ik nog nooit gehoord.
Volgens mij is dit iets wat in de categorie bakerpraatjes thuishoort.

Het beste antwoord

Het masturberen op zichzelf is in principe niet verboden.

Het probleem hierbij is, dat masturberen bijna altijd samen gaat met fantasieën. En die fantasieën zijn vaak zondig. De Bijbel zegt dat je seks mag hebben met je eigen man of vrouw, en niet met anderen (7e gebod). Ook de gedachte hieraan is zondig (10e gebod: je mag niet de vrouw van je naaste begeren).

Sommige mensen kiezen daarom voor een veilige optie: als je niet masturbeert, heb je ook niet die gedachten erbij. Maar het masturberen zelf is niet verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+

Andere antwoorden (7)

Of het ook bij vrouwen is verboden, weet ik niet, maar in de mannelijke variant gaat het om verspillen van zaad.
Dat schijn je alleen maar te mogen gebruiken om nageslacht te verwekken en niet om jezelf te verwennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb je weer zoiets van vele religies, ze geven wel aan dat iets verboden is, maar reiken geen oplossingen aan.
Misschien dat veel en vurig bidden helpt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
van mij ook een +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1, dat is inderdaad een interpretatie die aan de basis ligt van zo'n afkeur / verbod van masturbatie. Overigens is het volgens velen wel een onjuiste interpretatie, maar dat ligt uiteraard aan degenen die dat graag willen lezen in de Bijbel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Hoezo 8 minnen? Dit is in de Katholieke kerk altijd zo geweest. Zaad is om kinderen te maken. Dat vrouwen ook zouden kunnen masturberen, was gelukkig niet al te bekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar is dit toch een misverstand, een soort volksuitleg van wat er in de Bijbel staat. Die dingen hebben nu eenmaal een eigen leven.
Gezien wat Bastanovum zegt, is het helemaal niet verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ van iemand die het weten kan.
Het (goddelijk) zaad is natuurlijk primair bedoeld voor de voortplanting en daarmee de vergroting van de religie. Niemand die het echt kan controleren ofzo...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo is het maar net, freek! +
Binnen het christendom is het omdat men gelooft dat God de man en de vrouw voor elkáár heeft geschapen, om elkaar lief te hebben. En als je dan aan zelfbevrediging doet, is dat zeg maar een beetje ondankbaar, want je hoort seks te hebben met je partner (als die dat ook wil, natuurlijk). Ik hoop zo je vraag een beetje goed beantwoord te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je!
Een verbod op masturbatie komt uiteindelijk neer op meer kindertjes die het geloof van hun ouders overnemen. Een religie die masturberen verbied groeit dan ook sneller dan een religie die dat niet doet. Zo'n snel groeiende overheerst al binnen een paar eeuwen de langzamere, die vaak zelfs helemaal weg geconcurreerd worden. Wat overblijft zijn grote religies waar masturberen verboden is. Vandaar dat er zo'n verbod bestaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan je misschien uitleggen waarom een verbod op mastrubatie meer kinderen oplevert?.
loginabcde
11 jaar geleden
de lust is hoger?
mastruberen is een soort van hoererij met jezelf, seks hoor je alleen in het huwelijk te hebben en niet met jezelf het wordt dan ook gezien als een verheerlijking van je eigen lichaam en dat is uit den boze
mastrubeer je dan krijg je ook allemaal verkeerde verlangens

nee seks hoort alleen in het huwelijk thuis volgens bepaalde religies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is dit de eerste min, die ik in maanden geef!
Dit is echt een antwoord,waarmee je in 1920 nog wel potten kon breken, maar no totaal achterhaald is.
Ik kan me niet voorstellen, dat je deze ideeën over "mastrubatie "in brede kring uitdraagt!
Vanuit het Christelijk geloof is daar een misverstand over.
Het wordt ten onrechte onanie genoemd omdat Onan de vrouw van zijn gestorven broer tot de zijne moest nemen en ipv. haar te bevruchten, het zaad weggooide. Hij verzaakte daarmee zijn taak mbt het zwagerhuwelijk en DAT was het probleem
Met masturbatie heeft dat niet heel veel te maken.
Verder wordt over zelfbevrediging bij mijn weten niet gesproken.
Dat zou ook onlogisch zijn, een man moet op enig moment zijn zaad kwijt en masturbatie houdt het vermogen en de organen die daarbij betrokken zijn, in conditie.
Niet masturberen of sex (dus geen zaadlozingen) regelt het lichaam zelf (natte droom) of wordt handmatig opgewekt.
Organen als de prostaat kunnen beschadigd raken als je lang geen orgasme met klaarkomen bereikt en ook de belangrijke dopamine wordt op den duur te weinig aangemaakt.

Hoe het bij andere religie is , weet ik niet met zekerheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind wel dat er een beetje strenge en straffe woorden worden gebruikt. Van streng verboden enz. Masturberen is een ego gebeuren. Dat doe je zelf en voor jezelf. Ten diepste van uit de schepping van man en vrouw is het gegeven om de liefde met elkaar te vieren. Om verrukkelijk veel van elkaar te genieten. Masturberen zou je ook met mono muziek kunnen vergelijken. Stereo muziek is voller, rijker en mooier. Er is de natuurdrift in elk mens, als je niet jezelf bevredigt maar je pleegt ontrouw of je gaat naar de hoeren, is heel wat erger. Ondertussen bedenken wij wel dat alles, ook het masturberen onder Gods ogen gebeurd. Ieder heeft zijn geweten, laten wij niet veroordelend maar begrijpend naar elkaar omzien en ondertussen de eerlijkheid op kunnen brengen dat wij zelf er ook niet vrij van zijn.