Wat kan een geestelijk verzorger voor je betekenen binnen een GGZ instelling?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Een geestelijk verzorger begeleidt mensen met levensvragen en zingevingsvragen. Een GV'er werkt vanuit een levensovertuiging: een geloofsrichting (christendom in al zijn variaties, jodendom, hindoeïsme, islam) of het humanisme. Doel is om in gesprek te ontdekken waar mogelijkheden zijn om tot een antwoord te komen op de zingevingsvragen, of tot een manier om het gebrek aan antwoord te aanvaarden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Erg onhandig om op deze site over GV'ers te praten :D. Maar wel grappig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, ik realiseer me nu pas dat dat inderdaad een beetje gek is hier. Maar ik ben zo gewend aan de afko; die betekent voor mij eerder geestelijk vezorger dan goeievraag.

Andere antwoorden (2)

Met een geestelijk verzorger kun je praten over je geloof, over God, over de Bijbel, over de kerk, over de dood, over je angsten of twijfels of vragen op dat gebied.
Hij of zij zal in ieder geval goed kunnen luisteren en je misschien troost of steun of moed kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een geestelijke verzorger binnen een GGZ instelling is ahw een helper die jouw gedachten en overtuigingen (in de geest = hersenen) reflecteert, om zo de evt. verwrongen overtuiging te toesten aan een andere 'realiteit'.

Hij/zij is meer een 'therapeut'/psycholoog dan een (kerkelijke)geestelijke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zie 3 keer een duimpje omlaag, maar ik vrees dat lifehacker best wel eens gelijk kan hebben. je geeft je bloot aan zo'n 'hulpverlener' en je krijgt het recept voor genezing op basis van het heilige boek wat de hulpverlener aanhangt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alknobe, dank voor de reactie. Dames/heren minners, wat is jullie 'afkeuring' /niet duidelijk?