Wat zegt de bijbel over wat de mensen die naar de hemel gaan daar gaan doen?

Wat voor taken en werkzaamheden krijgen ze?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
3.3K

Antwoorden (4)

Er is geen sprake van personen in menselijke vorm. Je stoffelijk overschot blijft achter op de aarde. Alleen je geest/ziel gaat naar de hemel. Hoe en wat kan niemand vertellen, want er is nog nooit iemand teruggekeerd uit de dood. Maar je kunt in elk geval geen enkele vergelijking maken met hoe het er op de aarde aan toegaat.

Toegevoegd na 24 minuten:
2 Korintiërs 5 vers 1:
Wij weten dat wanneer onze aardse tent, het lichaam waarin wij wonen, wordt afgebroken, we van God een woning krijgen: een eeuwige, niet door mensenhanden gemaakte woning in de hemel.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens de Bijbel zijn er verschillende personen in den vleze naar de hemel gegaan. Mozes bijvoorbeeld, als ik me niet vergis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn inderdaad mensen met hun lichaam opgenomen. Elia bijvoorbeeld. Maar Mozes niet. Die is gestorven, en God heeft hem begraven.
(Deuteronomium 34:5 en 6)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh ja, bedankt voor de correctie.
Je zou aan de hand van veel teksten na kunnen denken over hoe en wat
maar volgens mij werpt het alleen maar meer vragen op

laten we de meest aannemelijk nemen uit openbaring

De nieuwe hemel en de nieuwe aarde

En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.

je zul je daar alleen al over kunnen afvragen waarom een nieuwe hemel ?
Wat was er dan mis met de eerste ?

En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.

Een hoofdstad ? een lokatie hebben we als geesten een lokatie nodig ?
tov van wat ??? andere hoofdsteden (planeten universums ??? als je effe doordenkt ?

En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
wat houdt een volk bij elkaar een Heer en een doel ?
dus een ideal waar we dan nog aan werken ??

En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.

Herinneren we ons daar dan nog wat er is gebeurd ???
Waarom ? wat is het doel daarvan ?

En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw.

En Hij sprak tot mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. Ik zal den dorstige geven uit de fontein van het water des levens voor niet.

Die overwint, zal alles beerven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.

je ziet veel vragen en geen echte antwoorden over wat er dan
nog komt
maar volgens mij zijn we omdat we dan zonen zijn nog veel mooie dingen voor de boeg.

wellicht valt er niet meer te zeggen dan dat je
klaar te maken
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krijg ik dan ook zo'n handig plasslurfje, als ik een zoon word? Heb ik altijd al gewild!
capthavoc
11 jaar geleden
Hij spreekt over een eerste hemel en tweede hemel dus is er wel degelijk een hemel ook nu. De wachtkamer ;) vele huizen ??? wat je er ook van denkt Stippeltje: volgens mij wordt jij manneke pies in de hemel ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op aarde wel Jolanda...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
JolandaH. Het Nieuwe Jeruzalem wordt vergeleken met een vrouw die als een bruid voor haar man versierd is. Dit is een vergelijking om de schitterende schoonheid van de Stad in de Toekomst aan te geven. De dood zal niet meer zijn, omdat de dan levende mensen een geestlichaam zullen hebben en dat kan niet sterven. Werkzaamheid en rust zullen elkaar afwisselen. Geest is eeuwig en kan niet sterven . . .
De apostel Paulus legt in zijn brief aan de Korinthiërs uit dat de mens in de hoedanigheid als zijn natuurlijke, aardse lichaam de hemel niet kan binnengaan.

Ons menselijk lichaam is slechts drager van de inwonende geest of een “aardse tent” die op zeker moment “afgebroken” wordt als de persoon overlijdt.

Maar “is er een aards, menselijk lichaam dan bestaat er ook een geestelijk lichaam”. En dat geest-lichaam, die jij als drager dus in je draagt, kan wel het Koninkrijk van God, de hemel zoals jij het benoemt, binnengaan.

Wat betreft jouw toevoeging: Wat voor taken en werkzaamheden krijgen ze? vinden we het antwoord een stukje eerder in dezelfde brief.
“Maar, gelijk geschreven staat: Wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en wat in geen mensenhart is opgekomen, al wat God heeft bereid voor degenen, die Hem liefhebben”.

De gelukzaligheid in dit woon- en werkgebied is met onze beperkte woordenschat niet uit te drukken of populair gezegd: met geen pen te beschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vind ik het mooie van het geloof. Je bereikt altijd wel een punt waar gods wegen ondoorgrondelijk worden of het allemaal niet meer met een pen te beschrijven is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volledig mee eens +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch nog steeds geen antwoord op de vraag... WAT? houdt hun takenpakket in? Plaatsaanwijzers (wie op welke wolk komt?) mistmachinebediener (wolken komen er niet vanzelf) schoonmakers, enz, enz. Een duidelijk antwoord krijg je hier niet op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik herhaal mijn reactie: Dat vind ik het mooie van het geloof. Je bereikt altijd wel een punt waar gods wegen ondoorgrondelijk worden of het allemaal niet meer met een pen te beschrijven is. @Poisonivy, ik denk dat het antwoord van wolfijntje het beste is wat je ooit zult krijgen en ook het dichtst bij de waarheid ligt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke waarheid? Van een geschreven iets? Lekker makkelijk. Het staat er dus is het zo... Maar NOG steeds geen antwoord op de vraag! Als je het antwoord niet kan geven.... Antwoord dan niet. Er met veel woorden omheen kletsen is geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Poisonivy75. De taken en werkzaamheden voor "de mens die naar de hemel gaat" zijn, in aanvulling op mijn antwoord, voor zover mij bekend niet in de Bijbel opgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom, geen antwoord op deze vraag! Dat wat je nu typt had je neer kunnen zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb wel wat gevonden poisonivy! het is nog altijd niet zo heel concreet en het lijkt me behoorlijk saai, maar goed, als hij bestaat, mag ik toch niet binnen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof je op je woord. En waarom mag jij niet naar binnen? We zijn toch allemaal haar kinderen zoals ze zeggen? Ook de niet gelovige toch? Anders ga je stiefkinderen maken. En laat dat nu niet netjes zijn. Over het saaie gedeelte had je gelijk.
Met name gericht op de taken en werkzaamheden heb ik een mooi stukje gevonden. Hierin worden wat bezigheden genoemd inclusief verwijzingen naar de bijbelboeken waarin dit terug te vinden is. Hierbij een paar interessante stukjes uit de bron (voor alle details, zie de geplaatste link):

"Priesterdienst
In het Bijbelboek Openbaring lezen we diverse passages die doen denken aan priesterdienst. Op zichzelf is dat niet verwonderlijk. In 1 Petrus 2:9 staat immers dat alle gelovigen behoren tot een koninklijk priesterschap. Een van de belangrijkste priesterlijke taken zal zijn dat we samen met de engelen God eeuwig zullen prijzen en aanbidden:

"Daarom staan ze voor Gods troon en zijn ze dag en nacht in zijn tempel om hem te vereren ..." (Openbaring 7:15, NBV2004)"

"Muziek
Volgens het Bijbelboek Openbaring wordt er in de hemel volop muziek gemaakt en gezongen. Als je het Bijbelboek Openbaring leest, dan valt het op dat het er behoorlijk levendig en rumoerig aan toe kan gaan. Als je gewend bent aan rustige, gedragen kerkdiensten houdt, bereid je dan maar voor op 'het ergste'!"

"Betrokkenheid met de aarde
In het boek Openbaring zien we dat de hemelbewoners, waaronder gestorven gelovigen, betrokken zijn bij het gebeuren op aarde. In Openbaring 19:1-2 lezen we bijvoorbeeld dat gelovigen in de hemel juichen als de antichristelijke macht op aarde (Babylon genoemd) wordt vernietigd. Verder is er blijdschap in de hemel als zich op aarde iemand tot bekering komt (Lucas 15:7). Ook het volgende Bijbelvers laat iets zien van een persoonlijke betrokkenheid van gestorven gelovigen met de aarde:

Daarom dan, laten ook wij, nu wij zulk een grote wolk van getuigen rondom ons hebben, afleggen alle last van de zonde ... en met volharding de wedloop lopen, die vóór ons ligt." (Hebreeën 12:1, NBG1951)
In dit Bijbelvers staat niet dat deze mensen van boven af, vanuit de verte toekijken, maar dat ze rondom ons zijn. De geestelijke wereld is immers verweven met de materiële wereld en onze eigen geest bestaat zelfs IN de geestelijke wereld. Nu. Zo schrijft de apostel Paulus bijvoorbeeld:

"God zou gestorven gelovigen kunnen toestaan om gelovigen op een of andere manier op aarde bij te staan, zoals God ook engelen zendt om gelovigen te helpen (Hebreeën 1:14). Zo vreemd is dat niet, want gelovigen functioneren in de geestelijke wereld immers in veel opzichten net zoals engelen (Matteüs 22:30)."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed geantwoord, alknobe (+)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, ze hoeven zich daar zeker niet te vervelen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alknobe:
Kijk jij hebt research gedaan. + (zie ik kan ze wel uitdelen.) Een van de belangrijkste priesterlijke taken zal zijn dat we samen met de engelen God eeuwig zullen prijzen en aanbidden:
"Daarom staan ze voor Gods troon en zijn ze dag en nacht in zijn tempel om hem te vereren ..." (Openbaring 7:15, NBV2004)" Daar ben ik het niet helemaal mee eens...: Ik geloof niet in een god (welke dan ook!) als vrouw die naar ons zit te staren en ons een beetje naar haar willekeur beloond en bestraft.
Alleen al het feit dat ze zou willen dat we haar aanbidden (en prijzen) maakt haar tot een nare vrouw.
Narcist noem ik dat. http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ivy: Maar je gelooft blijkbaar wel dat het een vrouw zou moeten wezen ;) @Allknobe: Goed antwoord. Geweldig, het beste antwoord tot nu toe komt weer eens van een ongelovige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ivy: uhm, je kunt ze wel uitdelen? na wolfijntje is er geen meer bijgekomen hoor ;) en ik ben het er ook niet mee eens, maar daar werd niet naar gevraagd. overigens is het ook gek dat mensen in de hemel "dag en nacht in zijn (blijkbaar niet haar) tempel zijn om hem te vereren". in de hemel zou toch geen onderscheid zijn tussen dag en nacht? @widar: thanx. theïsten hebben nog wel eens de neiging om een wollig antwoord te geven op een concrete vraag ;) als ik zo doorga kom ik nog in de maand top 10 van deze categorie, haha!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrouwen dragen en zetten kinderen op de wereld!
Dus als er al een god is moet het een vrouw zijn.
(Met hulp van het witte goud van de man natuurlijk:)
Zonder man en vrouw geen nageslacht!!
Niemand zet willekeurig mensen op de wereld. Zo van hoppa weer een, en nog een...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn + heb ik net gegeven. Te laat maar hij staat er wel.. :)